Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Секретариат и административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, гр. София, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 7001
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време съвпада с работното време на администрацията
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявление
Лицата, подлежащи на регистрация/промяна на обстоятелствата по регистрация, подават заявление по образец - Приложение № 2 към чл. 13, ал. 1 от Наредба № РД-04-2 от 16.07.2019 г. за реда и условията за водене на регистър на лицата, осъществяващи икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход (Наредбата) с приложени всички необходими документи, съобразно дейността, за която заявяват регистрация, по някой от следните начини:
- Лично или чрез пълномощник с нотариално заверено или адвокатско пълномощно;
- Чрез лицензиран пощенски оператор: адресирано до Министерството на икономиката и индустрията, гр. София, ул. „Славянска“ № 8;
- По електронен път по реда на Закона за електронното управление: на адрес: e-docs@mi.government.bg или чрез Системата за сигурно електронно връчване на Държавна агенция „Електронно управление“.
Когато заявлението и приложените към него документи се подават по електронен път, същите се подписват с Квалифициран електронен подпис (КЕП) на заявителя или неговия пълномощник, с изключение на декларацията по чл. 14, т. 3 от Наредбата, която се подписва с персоналния КЕП на декларатора.
Лицата, предоставящи изискуемото обезпечение за дейностите по чл. 2, ал. 1, т. 1, т. 3, т. 5 или т. 6 от ЗАРИДСНПНП под формата на депозит в пари го внасят по следната набирателна сметка на МИИ:
BIC код на БНБ за плащания в лева: BNBGBGSD
SWIFT код на БНБ за плащания във валута: BNBGBGSF
IBAN: BG17 BNBG 9661 3300 1026 01
Указания и списък с необходимите документи, които следва да се приложат към заявлението за всяка една от дейностите по чл. 2, ал. 1 от ЗАРИДСНПНП може да намерите в прикачения файл.
Проверка на заявлениетоСлужители от дирекция "Администриране и контрол на икономически дейности" извършват проверка на подаденото заявление и приложените към него документи. В случай че представените документи и данни са непълни и/или неточни, заявителят се уведомява писмено и следва да ги отстрани в срок до 14 работни дни.
Вписване в регистъра и издаване на удостоворениеСлед приключване на проверката се изготвя предложение за вписване или отказ за вписване в регистъра. При вписване в регистъра се издава удостоверение от министъра на икономиката и индустрията или от оправомощен от него заместник-министър. Когато заявителят не отговаря на условие/условия за регистрация, министърът на икономиката и индустрията или оправомощен от него заместник-министър отказва с мотивирана заповед вписване в регистъра.
Връчване на удостоверение
Удостоверението за регистрация се връчва лично на заявителя или на негов пълномощник срещу подпис, или чрез лицензиран пощенски оператор с обратна разписка на посочен от заявителя адрес. Когато удостоверението се връчва на пълномощник, същият представя копие на пълномощно с нотариална заверка на подписа.