Министър на електронното управление

Министерство на електронното управление

  • Министър на електронното управление
    Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 16.01.2025 г.
    Електронна поща: mail@e-gov.bg
    • Министърът ръководи, координира и контролира осъществяването на държавната политика в областта на електронното управление, в т.ч.:
      а) електронните удостоверителни услуги;
      б) електронната идентификация;
      в) информацията от обществения сектор, включително инфраструктурата за пространствена информация и информацията от обществения сектор в машинночетим отворен формат.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът подготвя проекти на международни договори, по които Република България е страна, в областта на електронното управление и осигурява изпълнението на международни договори в тази област.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът представлява Република България в международните организации в областта на електронното управление, изпълнява и координира изпълнението на задълженията на Република България, произтичащи от членството ? в международни органи и организации.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът координира разходването на предоставените от държавния бюджет финансови средства за електронно управление.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът ръководи разработването и осъществява политиката на Министерството за участие в програми и проекти, финансирани със средства от ЕС, международни финансови институции и други донори.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът упражнява правата на държавата в определени с акт на Министерския съвет публични предприятия с държавно имущество.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Министърът разработва и предлага за приемане от Министерския съвет проекти на нормативни актове в областта на електронното управление, използването на информационните и комуникационните технологии в дейността на административните органи и техните администрации.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление

    Състав на политически кабинет

    Заместник-министър Александър Илиев Йоловски Дата на встъпване: 15.04.2024 г.

    Заместник-министър Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 15.06.2023 г.
    Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.

    Началник на кабинет Христина Бойкова Стойчева Дата на встъпване: 09.04.2024 г.
    Функции
    • (1) Началникът на кабинета организира работата на политическия кабинет на министъра.

      (2) Началникът на кабинета участва в съвещанията, които се ръководят от началника на кабинета на министър-председателя.

      (3) Началникът на кабинета координира подготовката и отговаря за работната програма на министъра и координира работната програма на заместник-министрите.

      (4) Началникът на кабинета организира връзките на министъра с другите членове на МС, с другите държавни органи и с органите на местното самоуправление, с политически и обществени организации и с граждани.

      (5) Началникът на кабинета организира и контролира работата на съветниците и експертите към политическия кабинет.

    Парламентарен секретар Ваня Иванова Караганева Дата на встъпване: 22.06.2023 г.
    Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.
    Функции
    • Парламентарният секретар организира връзките на министъра с Народното събрание, с парламентарните групи, с постоянните и временните комисии на Народното събрание и с политическите партии.

      (2) Парламентарният секретар изпълнява основните си функции, като:

      1. осигурява материалите от дейността на Народното събрание и на неговите комисии;

      2. дава информация относно дебатите, повдигнатите въпроси и решенията на комисиите на Народното събрание;

      3. предоставя необходимата информация на народните представители и на парламентарните групи;

      4. проследява законопроектите от стадий на работна група до внасянето им в Народното събрание, като информира министъра за всички предложения за промени в текстовете на законопроектите;

      5. отговаря за подготовката на отговорите на министъра, свързани с парламентарния контрол;

      6. осъществява размяна на информация между народните представители и министъра.

      (3) Парламентарният секретар координира своята работа с парламентарния секретар на МС.

    Ръководител на звено за връзки с обществеността Анастасия Петрунова Дата на встъпване: 17.04.2025 г.
    Функции
    • Директорът на дирекция "Връзки с обществеността и протокол", който:
      1. планира и осъществява връзките на министъра и заместник-министрите със средствата за масово осведомяване;
      2. организира отразяването на международните срещи и прояви на министъра и заместник-министрите;
      3. осигурява информация относно обществените ангажименти и публичните изяви на министъра и заместник-министрите;
      4. организира пресконференции във връзка с дейността на министъра и заместник-министрите;
      5. подготвя информация относно дейността на министъра и заместник-министрите и я предоставя на средствата за масово осведомяване по негово решение;
      6. възлага провеждането на социологически проучвания и анализи в обхвата на функционалната си компетентност.

    Численост

    Щатна численост
    • Общо: 8
    • В т.ч. брой съветници, експерти, технически сътрудници: 3
    • По служебно правоотношение: 1
    • По трудово правоотношение: 7

    Незаети длъжности
    • Общо: 5
    • По служебно правоотношение: 0
    • По трудово правоотношение: 5

    Функции на политически кабинет

    • Политическият кабинет подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.

Степен на разпоредител с бюджет
    • 1

Области на политика
    • Наука и технологии

Заместници

  • Заместник-министър
    Александър Илиев Йоловски Дата на встъпване: 15.04.2024 г.
    Електронна поща: A.Yolovski@egov.government.bg
    • Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Подпомага министъра при осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти за нормативни актове и при изпълнението на неговите правомощия.
      Акт: Закон за администрацията
  • Заместник-министър
    Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 15.06.2023 г.
    Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.
    Електронна поща: v.mundrov@egov.government.bg
    • Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
      Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
    • Подпомага министъра при осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти за нормативни актове и при изпълнението на неговите правомощия.
      Акт: Закон за администрацията