Министър на електронното управление
Министерство на електронното управление
-
Министър на електронното управление
Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 16.01.2025 г.Електронна поща: mail@e-gov.bg-
Министърът ръководи, координира и контролира осъществяването на държавната политика в областта на електронното управление, в т.ч.:
а) електронните удостоверителни услуги;
б) електронната идентификация;
в) информацията от обществения сектор, включително инфраструктурата за пространствена информация и информацията от обществения сектор в машинночетим отворен формат.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът подготвя проекти на международни договори, по които Република България е страна, в областта на електронното управление и осигурява изпълнението на международни договори в тази област.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът представлява Република България в международните организации в областта на електронното управление, изпълнява и координира изпълнението на задълженията на Република България, произтичащи от членството ? в международни органи и организации.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът координира разходването на предоставените от държавния бюджет финансови средства за електронно управление.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът ръководи разработването и осъществява политиката на Министерството за участие в програми и проекти, финансирани със средства от ЕС, международни финансови институции и други донори.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът упражнява правата на държавата в определени с акт на Министерския съвет публични предприятия с държавно имущество.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Министърът разработва и предлага за приемане от Министерския съвет проекти на нормативни актове в областта на електронното управление, използването на информационните и комуникационните технологии в дейността на административните органи и техните администрации.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление
Състав на политически кабинет
Заместник-министър Александър Илиев Йоловски Дата на встъпване: 15.04.2024 г.
Заместник-министър Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 15.06.2023 г.
Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.
Началник на кабинет Христина Бойкова Стойчева Дата на встъпване: 09.04.2024 г.
Функции- (1) Началникът на кабинета организира работата на политическия кабинет на министъра.
(2) Началникът на кабинета участва в съвещанията, които се ръководят от началника на кабинета на министър-председателя.
(3) Началникът на кабинета координира подготовката и отговаря за работната програма на министъра и координира работната програма на заместник-министрите.
(4) Началникът на кабинета организира връзките на министъра с другите членове на МС, с другите държавни органи и с органите на местното самоуправление, с политически и обществени организации и с граждани.
(5) Началникът на кабинета организира и контролира работата на съветниците и експертите към политическия кабинет.
Парламентарен секретар Ваня Иванова Караганева Дата на встъпване: 22.06.2023 г.
Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.
Функции- Парламентарният секретар организира връзките на министъра с Народното събрание, с парламентарните групи, с постоянните и временните комисии на Народното събрание и с политическите партии.
(2) Парламентарният секретар изпълнява основните си функции, като:
1. осигурява материалите от дейността на Народното събрание и на неговите комисии;
2. дава информация относно дебатите, повдигнатите въпроси и решенията на комисиите на Народното събрание;
3. предоставя необходимата информация на народните представители и на парламентарните групи;
4. проследява законопроектите от стадий на работна група до внасянето им в Народното събрание, като информира министъра за всички предложения за промени в текстовете на законопроектите;
5. отговаря за подготовката на отговорите на министъра, свързани с парламентарния контрол;
6. осъществява размяна на информация между народните представители и министъра.
(3) Парламентарният секретар координира своята работа с парламентарния секретар на МС.
Ръководител на звено за връзки с обществеността Анастасия Петрунова Дата на встъпване: 17.04.2025 г.
Функции- Директорът на дирекция "Връзки с обществеността и протокол", който:
1. планира и осъществява връзките на министъра и заместник-министрите със средствата за масово осведомяване;
2. организира отразяването на международните срещи и прояви на министъра и заместник-министрите;
3. осигурява информация относно обществените ангажименти и публичните изяви на министъра и заместник-министрите;
4. организира пресконференции във връзка с дейността на министъра и заместник-министрите;
5. подготвя информация относно дейността на министъра и заместник-министрите и я предоставя на средствата за масово осведомяване по негово решение;
6. възлага провеждането на социологически проучвания и анализи в обхвата на функционалната си компетентност.
Численост
Щатна численост
- Общо: 8
- В т.ч. брой съветници, експерти, технически сътрудници: 3
- По служебно правоотношение: 1
- По трудово правоотношение: 7
Незаети длъжности
- Общо: 5
- По служебно правоотношение: 0
- По трудово правоотношение: 5
Функции на политически кабинет
- Политическият кабинет подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
-
Министърът ръководи, координира и контролира осъществяването на държавната политика в областта на електронното управление, в т.ч.:
Степен на разпоредител с бюджет
-
- 1
Области на политика
-
- Наука и технологии
Заместници
-
Заместник-министър
Александър Илиев Йоловски Дата на встъпване: 15.04.2024 г.Електронна поща: A.Yolovski@egov.government.bg-
Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Подпомага министъра при осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти за нормативни актове и при изпълнението на неговите правомощия.
Акт: Закон за администрацията
-
Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
-
Заместник-министър
Валентин Атанасов Мундров Дата на встъпване: 15.06.2023 г.
Дата на освобождаване: 09.04.2024 г.Електронна поща: v.mundrov@egov.government.bg-
Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.
Акт: Постановление № 12 от 4 февруари 2022 г. на Министерския съвет за приемане на Устройствен правилник на Министерството на електронното управление -
Подпомага министъра при осъществяването на политическата програма на правителството, при разработването на проекти за нормативни актове и при изпълнението на неговите правомощия.
Акт: Закон за администрацията
-
Заместник-министърът е част от политическия кабинет, който подпомага министъра при формулирането и разработването на конкретни решения за провеждането на правителствената политика в областта на електронното управление, както и при представянето на тази политика пред обществото.