Председател
Държавна агенция "Архиви"
-
Председател
Михаил Иванов Груев Дата на встъпване: 05.03.2015 г.Електронна поща: M.Gruev@archives.government.bg-
1. ръководи, координира и контролира цялостната дейност на агенцията;
2. определя, ръководи, контролира и отчита в стратегически и оперативен план изпълнението на целите на агенцията на основата на програмата на правителството, законовите и подзаконовите нормативни актове, решенията и препоръките на Европейския съюз;
3. осигурява функционирането на система за ефективно планиране, управление, контрол и отчитане дейността на агенцията;
4. планира публичните средства на основата на обвързаност между процесите на целеполагане и планиране на ресурсите за изпълнение на стратегическите цели и задачи, свързани с достигане на европейските стандарти в организацията на архивните дейности;
5. управлява и разпределя средствата от бюджета и контролира целевото им разходване;
6. прави предложения за броя на общата численост и средствата за заплащане в агенцията;
7. извършва периодична оценка на структурата на агенцията и при необходимост я адаптира към стратегическите цели и задачи в рамките на утвърдената численост;
8. утвърждава структурата на дирекциите, извършва целесъобразни структурни промени в рамките на утвърдената численост на персонала в дирекциите, утвърждава разписанието на длъжностите и поименното разписание на длъжностите с индивидуалните работни заплати;
9. утвърждава актове за регламентиране на вътрешния трудов ред, функциите на административните звена и други актове, свързани с организацията, управлението и контрола в агенцията;
10. осъществява правомощията си на орган по назначаването по Закона за държавния служител и на работодател по Кодекса на труда;
11. командирова служителите на агенцията;
12. сключва договори с физически и юридически лица;
13. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) определя състава и задачите на Централната експертно-проверочна комисия, на Централната експертна оценителна комисия, на Издателското експертно-консултативно звено, Читателското експертно-консултативно звено и на други специализирани помощни органи и утвърждава правилници за тяхната дейност;
14. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) утвърждава съставите на дирекционните съвети, експертно-проверочните и експертните оценителни комисии на дирекциите "Централен държавен архив", "Държавен военноисторически архив" и "Регионален държавен архив";
15. представлява държавата при придобиване на ценни документи или техни копия чрез правни сделки;
16. издава индивидуални административни актове в рамките на своята компетентност;
17. издава наказателни постановления по Закона за Националния архивен фонд;
18. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) утвърждава методически указания и инструкции и организира внедряването на стандарти в областта на архивното дело;
19. представя в Министерския съвет ежегоден доклад за дейността на агенцията;
20. ръководи предоставянето на информация на средствата за масово осведомяване и на правителствената информационна служба за работата на агенцията и популяризирането на НАФ;
21. (изм. - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) представлява агенцията в страната и в чужбина съгласно предоставените му правомощия;
22. (нова - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) сключва международни договори с чуждестранни партньори и осъществява международното сътрудничество в областта на архивното дело;
23. (предишна т. 22 - ДВ, бр. 8 от 2012 г., в сила от 27.01.2012 г.) осъществява и други функции, предоставени му със закон или с акт на Министерския съвет.
Акт: Устройствен правилник на Държавна агенция
Състав на политически кабинет
Заместник-председател Ивайло Велинов Спиридонов Дата на встъпване: 01.02.2021 г.
Заместник-председател Румен Йорданов Борисов Дата на встъпване: 27.02.2017 г.
Численост
Щатна численост
- Общо: 2
- В т.ч. брой съветници, експерти, технически сътрудници: 0
- По трудово правоотношение: 2
Незаети длъжности
- Общо: 0
- По трудово правоотношение: 0
Функции на политически кабинет
-
1. подпомага председателя при определяне и провеждане на правителствената политика в областта на архивното дело, както и при представянето на тази политика пред обществото;
2. предлага на председателя стратегически приоритети, цели и решения, свързани с неговата компетентност, и контролира изпълнението им;
3. организира връзките на председателя с другите държавни органи, организации и с обществеността.
-
1. ръководи, координира и контролира цялостната дейност на агенцията;
Степен на разпоредител с бюджет
-
- 2 към Министерски съвет и неговата администрация
Заместници
-
Заместник-председател
Ивайло Велинов Спиридонов Дата на встъпване: 01.02.2021 г.Електронна поща: I.Spiridonov@archives.government.bg -
Заместник-председател
Румен Йорданов Борисов Дата на встъпване: 27.02.2017 г.Електронна поща: R.Borisov@archives.government.bg