Директор
Басейнова дирекция "Дунавски район"
-
Директор
Румелия Маркова Петрова Дата на встъпване: 16.06.2023 г.Електронна поща: dunavbd@bddr.bg-
1. установява границите на водите и водните обекти - публична държавна собственост, съвместно с техническите служби и службите по кадастъра на общините;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
2. уведомява компетентните органи за местоположението и обхвата на крайбрежните заливаеми ивици на реките;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
3. разработва и актуализира плана за управление на речния басейн (ПУРБ);
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
4. разработва предварителната оценка, картите и плана за управление на риска от наводнения (ПУРН) на ниво район за басейново управление на водите, както и тяхната актуализация;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
5. издава разрешителни по Закона за водите;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
6. планира, възлага и участва в провеждането на мониторинга по Закона за водите, обобщава и анализира данните, включително:
а) на количествения мониторинг на повърхностните и подземните води;
б) за химичното и екологичното състояние на водите;
в) на отпадъчните води;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
7. поддържа и актуализира специализирани бази данни, карти, регистри и информационна система за водите и водни регистри по Закона за водите и подзаконовите нормативни актове;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
8. събира таксите за издадените разрешителни по Закона на водите;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
9. разработва програми от мерки за подобряване, опазване и поддържане състоянието на водите;;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
10. разработва програми от мерки за:
а) намаляването на потенциалните неблагоприятни последици от наводненията за човешкото здраве, околната среда, културното наследство и стопанската дейност;
б) намаляването на вероятността от наводнения;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
11.определя повърхностните води, предназначени за питейно-битово водоснабдяване, съгласувано с директорите на регионалните здравни инспекции;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
12. определя водите за обитаване от риби и черупкови организми;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
13. определя санитарно-охранителните зони около съоръженията за питейно-битово водоснабдяване, без тези по чл. 151, ал. 2, т. 2, буква "у" от Закона за водите;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
14. определя естествените и разполагаемите ресурси на подземните водни тела с изключение на находищата на минерални води;
Акт: ПРАВИЛНИК за дейността, организацията на работа и състав на басейновите дирекции -
15. съставя водните баланси с изключение на балансите на находищата на минерални води;
Акт: -
16. информира обществеността и провежда общественото обсъждане на ПУРБ и на ПУРН;
Акт: -
17. пломбира водомерите за отчитане на използваните водни количества от подземни води и проверява показанията им, както и показанията на измервателните устройства за повърхностните води и за съоръженията за заустване на отпадъчни води;
Акт: -
18. издава годишен бюлетин за състоянието на водите;
Акт: -
19. създава и поддържа база данни за извършения от басейновата дирекция контрол и контрола, извършен по Закона за водите от други лица, оправомощени от министъра на околната среда и водите;
Акт: -
20. приема изградените съоръжения за подземни води, предназначени за водовземане;
Акт: -
21. осъществява сътрудничество с компетентните органи за басейново управление и за управление на риска от наводнения на други държави в съответствие с държавната политика за двустранно и многостранно сътрудничество и след съгласуване по нормативно установения ред в международни райони за басейново управление;
Акт: -
22. извършва оценка на състоянието на водните тела, като включва количествена и качествена оценка на водните тела на басейново ниво и по критериите, определени в Закона за водите;
Акт: -
23. участва в инвентаризация на емисиите, заустванията и загубите на приоритетни вещества и други замърсители в съответствие с Директива 2008/105/ЕО;
Акт: -
24. издава предписания в рамките на компетенциите си по Закона за водите;
Акт: -
25. издава становища за допустимост на инвестиционни намерения за съответствието им с ПУРБ и ПУРН;
Акт: -
26. участва лично или чрез оправомощено от него длъжностно лице в областните, общинските или районните съвети по устройство на територията, като представя писмено становище на басейновата дирекция в случаите, в които се разглеждат:
а) инвестиционни проекти за изграждане, реконструкция и рехабилитация на:
аа) водоснабдителни и канализационни системи и съоръжения, включително пречиствателни станции за питейни или за отпадъчни води;
бб) хидроенергийни и хидротехнически системи и съоръжения, за които са издадени разрешителни по реда на Закона за водите, включително и за защита от вредното въздействие на водите;
б) устройствени схеми и планове за територии, включващи пристанища, плажове и пясъчни дюни и свързаната с тях акватория;
Акт: -
27. до 31 януари всяка година разработва и представя за утвърждаване от министъра на околната среда и водите годишен план за оперативната и контролната дейност на басейновата дирекция;
Акт: -
28. представя на министъра на околната среда и водите тримесечни и годишни отчети за изпълнението на плановете за оперативната и контролната дейност и годишен доклад за състоянието на администрацията;
Акт: -
29. разрешава или отказва достъп до обществена информация за околната среда по реда на Закона за достъп до обществена информация;
Акт: -
30. уведомява водоползвателите при настъпило аварийно замърсяване на водите надолу по течението на реката, за характера на замърсяването и за мерките, които биха могли за вземат за намаляване на вредите от замърсяването;
Акт: -
31. участва в комисии за държавно приемане на обекти съобразно компетентностите си;
Акт: -
32. подготвя информацията за докладване по Европейски директиви и конвенции в областта на водите за съответния район за басейново управление;
Акт: -
33. обявява и поддържа публичната информация за състоянието на водите и за дейността на басейновата дирекция на интернет страницата й;
Акт: -
34. организира работата и поддържа документацията, свързана с дейността на Басейновия съвет за съответния район на басейново управление;
Акт: -
35. възлага обществени поръчки в рамките на своята компетентност;
Акт: -
36. подпомага разработването на нормативни актове, регионални и национални програми и стратегии в областта на водите.
Акт: -
37. Контролира:
1. състоянието и проводимостта на речните легла и на заустващите съоръжения;
2. извършването на дейности в речните легла;
3. състоянието и правилната експлоатация на водовземните съоръжения, съоръженията за използване на повърхностните и подземните води и съоръженията за измерване на водните количества;
4. изпълнението на условията на издадените разрешителни по Закона за водите с изключение на разрешителните за ползване на воден обект за заустване на отпадъчни води;
5. количеството и качеството на водите;
6. поддържането на минимално допустимия отток в реките;
7. собствения мониторинг на водите;
8. изпълнението на задълженията за заплащане на таксите по чл. 194, ал. 1, т. 1 - 3 от Закона за водите;
9. спазването на забраните и ограниченията в границите на санитарно-охранителните зони;
10. изпълнението на програмите от мерки в ПУРБ;
11. изпълнението на програмите от мерки в ПУРН;
12. дейностите по регулиране нивото на подземните води при опасното им повишаване или понижаване;
13. дейностите за защита на водосборните басейни от водна ерозия;
14. изграждане и поддържане на укрепителни и/или брегозащитни съоръжения по морския бряг за защита от вълновото въздействие;
15. мерки за предотвратяване и ограничаване на щетите, нанесени от природните наводнения, провеждани в съответствие с ПУРН;
16. графика за изпълнение на проектите за изграждане на канализационни системи, финансирани с държавни средства.
Акт: -
38. Стопанисва:
1. водите - изключителна държавна собственост, които не са предоставени на концесия и/или на общините по § 133 от преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за водите (ДВ, бр. 61 от 2010 г.);
2. съоръженията за минерални води - публична държавна собственост, които не са предоставени на концесия и/или на общините по § 133 от преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за водите (ДВ, бр. 61 от 2010 г.);
Акт: -
39. Извършва административни и административнонаказателни дейности, като:
1. назначава държавните служители, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях, както и сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение;
2. управлява средствата на дирекцията съгласно изискванията на нормативните актове;
3. издава индивидуални административни актове, включително и актове за установяване на публични държавни вземания за неизплатените по реда на чл. 195а, ал. 1 от Закона за водите такси;
4. оправомощава длъжностни лица за съставянето на констативни протоколи от проверки и/или актове за установяване на административни нарушения по Закона за водите и Закона за опазване на околната среда;
5. издава наказателни постановления.
Акт: -
40. Изпълнява и други текущи задачи, възложени му от министъра, заместник-министрите, главния секретар на Министерството на околната среда и водите или директора на дирекция "Управление на водите".
Акт:
-
1. установява границите на водите и водните обекти - публична държавна собственост, съвместно с техническите служби и службите по кадастъра на общините;
Степен на разпоредител с бюджет
-
- 2 към Министерство на околната среда и водите