Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940 7001, (02) 940 7327, (02) 940 7331
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Съгласно чл. 37, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, работното време на административните звена, които осъществяват адинистративно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Преглед и оценка на попълненото заявление и придружаващите го документи Необходими документи
За получаване на индивидуално разрешение за износ и глобално разрешение за износ заявителят представя в Междуведомствената комисия следните документи:
1. попълнено заявление по образец - образец № 38 (заявление за издаване на индивидуално разрешение) или образец № 39 (заявление за издаване на глобално разрешение) към Заповед на министъра на икономиката;
2. попълнен образец на разрешение в 5 екземпляра- образец № 40 на индивидуално разрешение или образец № 41 на глобално разрешение към Заповед на министъра на икономиката;
3. оригинал на сертификат от крайния потребител за крайната употреба или на международен сертификат за внос, издаден от компетентните органи на страната на крайния потребител;
4. копие на документ, потвърждаващ външнотърговските отношения (договор или поръчка), както и на документ, удостоверяващ участието в сделката на други лица, различни от чуждестранния вносител и/или краен потребител; документът трябва да включва страните по сделката, описание и количество на стоката, условия на доставка, стойност и срок за изпълнение;
5. копие на документ, удостоверяващ правото на участниците в сделката да извършват съответните дейности;
6. копие на документ от производителя на изделието с двойна употреба, удостоверяващ неговите технически характеристики, функционално предназначение, качествен и количествен състав, и документ, удостоверяващ произхода и придобиването на изделието;
7. документ за платена държавна такса.
Всички изискуеми документи, които са на чужд език, се представят пред съответните органи със заверен превод на български език.
В случай че съгласно националното законодателство на държавата, за която ще се изнасят изделията с двойна употреба, не се издава документът в т. 3, заявителят представя в Междуведомствената комисия писмена декларация от вносителя или от крайния потребител в потвърждение на това обстоятелство.
В случай че съгласно националното законодателство на държавата на участник в сделката не се издава документ в т. 5, заявителят представя в Междуведомствената комисия писмена декларация от съответния участник в потвърждение на това обстоятелство.
При подаване на заявление за глобално разрешение за износ заявителят представя документи, удостоверяващи, че за предходната година е извършил и/или ще извърши през следващата година на базата на договорни отношения не по-малко от 10 износа на изделията с двойна употреба, които са описани в заявлението, за посочените в него получатели.
В случай на реекспорт и/или износ след трансфер на изделия с двойна употреба от Приложение I към Регламент (ЕО) № 428/2009 заявителят представя в Междуведомствената комисия освен гореописаните документи:
1. писмено съгласие за реекспорт или последващ износ от компетентния орган на държавата, от която са внесени или трансферирани изделията, или
2. декларация от първоначалния износител или изпращач, че няма наложена забрана или ограничение за реекспорт или последващ износ на изделията с двойна употреба.
Закон за експортния контрол на продукти, свързани с отбраната, и на изделия и технологии с двойна употреба
Правилник за прилагане на Закона за експортния контрол на продукти, свързани с отбраната, и на изделия и технологии с двойна употреба
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 60 лв.Бюджетна сметка на Министерство на икономиката и индустрията:
Стар идентификатор: сметка 3000102604
IBAN - BG79 BNBG 9661 3000 1026 01
BIC кода на БНБ за плащания в лева е BNBGBGSD
SWFT кода на БНБ за плащания във валута е BNBGBGSF
Основание на заплащане - Тарифа за таксите, които се събират по Закона за експортния контрол на продукти, свързани с отбраната, и на изделия и технологии с двойна употреба.
Размер на дължимите такси:
- за разглеждане на заявление за издаване на разрешение за износ или за изменение и/или допълнение и/или продължаване срока на валидност на издадено разрешение за износ на изделия с двойна употреба – 30 лв;
- за издаване на индивидуално разрешение за износ на изделия с двойна употреба – 30 лв;
- за издаване на глобално разрешение за износ на изделия с двойна употреба – 120 лв.;
- за издаване на разрешение за транзит на изделия с двойна употреба – 30 лв;
- за издаване на изменено и/или допълнено, и/или на продължено разрешение - 50 на сто от съответната такса за първоначално издаване.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта