1. Описание на длъжността:
1.1 Приема необходимите документи и подготвя проекти на трудови договори, изменения към тях и заповеди за прекратяване на трудови и служебни правоотношения;
1.2 Приема необходимите документи и подготвя административни актове за възникване, изменение и прекратяване на служебни правоотношения;
1.3 Организира и води обработването на документите на служителите в ОД “Земеделие“ - Велико Търново, като:
- съставя и поддържа личните досиета на служителите;
- изготвя, предлага за подпис и връчва на служителите заповедите за назначаване, промяна и прекратяване на правоотношенията;
- подпомага ръководителите на структурните звена при изготвянето на длъжностните характеристики, съгласно Наредба за длъжностните характеристики на държавните служители;
- запознава и връчва на новоназначените служители длъжностните им характеристики и всички вътрешно нормативни документи;
- изисква от служителите и кандидатите за работа всички необходими документи за първоначално назначаване на работа и последващи изменения;
- оформя служебните и трудови книжки, както и документи /УП2 и УП3/, необходими за пенсиониране на служителите;
- води регистър на издадените трудови и служебни книжки, отговаря за тяхното съхранение и предаване при прекратяване на правоотношението срещу подпис;
- отговаря за обучителния процес на служителите за повишаване на квалификацията и преквалификацията им;
- отразява движението на кадрите и промените в тяхното професионално-квалификационно развитие;
- Работи с модул „Човешки ресурси“ от програма Omega TIM Live.
1.4 Ежемесечно предоставя присъствена форма 76 на служителите в ОД “Земеделие“ Велико Търново и общинските служби по земеделие към нея, като предварително проверява тяхното съответствие с подадените данни от ОСЗ с действително отработеното време на служителите;
1.5 Поддържа в актуално състояние данните за структурата, незаетите длъжности, служебните правоотношения и обявленията за конкурси в Административния регистър;
1.6 Организира провеждането на конкурсни процедури и взема участие в конкурсните комисии;
1.7 Приема, обработва и обобщава постъпилите заявки за закупуване на канцеларски материали и офис консумативи, необходими за дейността на дирекцията;
1.8 Разпределя заявените канцеларски материали и консумативи и ги предоставя на служителите с приемо-предавателни протоколи или други съпроводителни документи;
1.9 Извършва дейностите по съхраняване на декларациите по чл.49, ал.1 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество на служителите от ОД „Земеделие“ – Велико Търново;
1.10 Изготвя писмени и дава устни справки по искане на ръководството, относно персонала и всички свързани с трудовите и служебни правоотношения въпроси;
1.11 Участва в организирането и извършването на инвентаризация на дълготрайните материални активи и точното отразяване на получените резултати; изготвя предложения за бракуване на същите и организира процедурата по бракуването им;
1.12 Докладва на прекия си ръководител за констатирани административни слабости, пропуски и нарушения, които създават предпоставки за корупция, измами или нередности; Оформя документално налагането на дисциплинарни наказания;
1.13 Следи за промените в нормативната уредба;
1.14 Подготвя данни необходими за изготвяне на месечни статистически отчети и попълване на статистически формуляри;
1.15 Разработва документи и създава организация, свързана със здравословни и безопасни условия на труд;
1.16 Спазва инструкцията за работа с личните данни и задълженията, произтичащи от нормативните актове при боравене и съхранение на личните данни на служителите;
1.17 Спазва правилата, определени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, Устройствения правилник на областните дирекции "Земеделие", Етичния кодекс за поведение на служителите в ОД „Земеделие”, Вътрешните правила за организацията и дейността на дирекцията;
1.18 Участва в разработването на вътрешни нормативни документи;
1.19 Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността.