1. Цел на длъжността:
1.1 Подпомага дейността на началника на общинската служба;
1.2 Целта е своевременно оказване на съдействие в ресорните й задължения;
2. Области на дейност:
2.1 Административно-техническо обслужване.
3. Преки задължения:
3.1. Изготвя компетентни отговори и експертни становища по поставените от гражданите въпроси и проблеми, постъпили в общинската служба чрез заявления и жалби;
3.2. Изготвя становища, справки и анализи относно поставени конкретни проблеми от областната дирекция "Земеделие";
3.3. Подпомага възстановяването на правото на собственост върху земеделските земи, гори и земи от горския фонд;
3.4. Обработва писмената и графична информация, свързана със собствеността на земеделските земи, гори и земи от горския фонд;
3.5. Извършва дейностите, свързани с обезщетяването на собствениците;
3.6. Води регистъра за сключените договори за аренда и наложените тежести, ако съществуват такива;
3.7. Отразява измененията, настъпили в резултат на влезли в сила решения за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди чрез АГКК;
3.8. Набира, обобщава и подава оперативна селскостопанска информация;
3.9. Изпълнява дейностите по агростатистика на територията на общината;
3.10.Дава становища и подпомага началника на службата при осъществяване на неговите функции и задължения;
3.11. Изпълнява коректно и в срок възложените задачи за нормалното протичане на работния процес;
3.12. Обработва входяща и изходяща кореспонденция чрез електронен обмен система Eventis R7;
3.13. Обработва постъпили от съда призовки и писма;
3.14. Участва в провеждането на периодични срещи със земеделските производители, с цел разясняване стратегията за финансовото им подпомагане и прилагането на нови идеи в областта на земеделието и горите, както и механизмите и пазарните режими на Общата селскостопанска политика и договореностите за влизането на Република България в Европейския съюз;
3.15. Участва в кампаниите по подаване на заявления за подпомагане в ИСАК, като стриктно спазва Наредба №3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани; Наредба № 49 от 23.11.2004 г. за поддържане на КВС и всички указания на МЗХ;
3.16. Изготвяне и оформяне на предложения за корекция на физическите блокове и ЦОФК, чрез проверки на място;
3.17. Начален контрол и проверка за грешки и несъответствия;
3.18. Подпомага собствениците и ползвателите на земеделски имоти при създаването на масиви за уедрено ползване на земеделските земи. Организира и предприема действия по прилагане на глава 5 от ЗСПЗЗ и глава 7 от ППЗСПЗЗ. Подпомага гражданите за правилното попълване на декларациите, проверява и регистрира договори и въвежда Декларации и Заявления в специализираният софтуер ФЕРМА УИН;
3.19. Контролира състоянието и ползването на земите от ДПФ, като извършва ежегодно най-малко две проверки по реда на чл.47, ал.8 от ППЗСПЗЗ;
3.20. Извършва регистрация на земеделските стопани, съгласно изискванията на Наредба №3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопании;
3.21. Изпълнява всички дейности свързани с АГКК, като приема и обработва заявените услуги, както и връчване на изпълнените услуги на гражданите, както и дейностите произтичащи от наредба 49. Да отчита в срок събраните средства по Тарифата за таксите в ОД ”Земеделие”;
3.22. Ежедневен прием на граждани;
3.23. Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността;
3.24. Спазва правилата, определени в Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
3.25. Спазва правилата за здравословни и безопасни условия на труд в МЗХ, грижи се за собствената си безопасност и безопасността на хората, които биха могли да пострадат от неговото действие или бездействие.