Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • I. Основна характеристика на длъжност главен инспектор в отдел „Растителна защита“ при Областна дирекция по безопасност на храните - Кюстендил /ОДБХ - Кюстендил/, съгласно длъжностна характеристика:

      1. Опазване на страната и регионаот внасяне на карантинни вредители по растенията и растителните продукти, недопускане  заразени с карантинни  за съответната страна вредители, чрез растения и растителни продукитпри движение в Общността  и при внос;

      2. Участва в организирането и изпълнението на фитосанитарния контрол в ОДБХ – Кюстендил, отдел „Растителна защита“;

      3. Контрол на търговията, употребата и съхранението  на продукти за растителна защита и торове.

      II. Области на дейност на длъжност главен инспектор в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ – Кюстендил, съгласно длъжностна характеристика:

      1. Фитосанитарен контрол върху растения, растителни продукти и други обекти, с които могат да се пренасят и разпространяват карантинни и регулирани некарантинни вредители, съгласно Регламент /ЕС/ 2016/2031;

      2. Фитосанитарен контрол при внос от трети страни на растения и растителни продукти в одобрените места на проверка, различни от точките на въвеждане;

      3. Фитосанитарен контрол на лицата, вписани в официалния регистър на професионалните оператори по чл. 65 от Регламент /ЕС/ 2016/2031;

      4. Изпълнява многогодишна програма за наблюдение и събиране на информация за карантинни вредители на територията на Република България и прилага спешни мерки за предотвратяване разпространението на карантинни вредители;

      5. Контролира търговията, употребата и съхранението на продукти за растителна защита и торове. 

      III. Необходими компетентности, съгласно длъжностна характеристика за длъжност главен инспектор в отдел „Растителна защита“ при ОДБХ - Кюстендил:

      1. Аналитична компетентност:

      Да събира, обработва, да идентифицира и анализира получената информация, да може ефективно и бързо да се справя с тях;

      2. Ориентация към резултати:

      Способност да планира, организира и контролира собствената си работа, с цел постигане на желаните резултати;

      3. Работа в екип:

      Способност да работи ефективно в екип за постигане на общите цели, поставени за изпълнение в отдела;

      4. Комуникативна компетентност:

      Способност да анализира информацията, с която работи и да я представя синтезирано; изразява се ясно и кратко в устна и писмена форма; представя добре структурирани  и аргументирани становища без да допуска езикови и граматически грешки;

      5. Фокус към клиента /вътрешен/външен/:

      Познава интересите и очакванията на вътрешните и външните потребители на услугите, които отделя предоставя; предоставя услугите своевременно и компетентно; поддържа позитивни отношения с всички клиенти, като зачита правата и уважава интересите им;

      6. Професионална компетентност:

      Наличие на професионални знания и умения, които позволяват бързо да се ориентира в ежедневните ситуации, за да може най-правилно да приложи законодателството;

      7. Дигитална компетентност:

      Създава цифрово съдържание /текст, таблици, изображения/ в поне един формат , чрез дигитални инструменти и редактира съдържание, създадено у други. Запазва, съхранява, повторно използва файлове и съдържание, като ги споделя с помощта на съответните инструменти. Търси информация онлайн, чрез търсачки, познава и прилага правилата в тази област. Информира и търси подкрепа за решаване на по-сложни дигитални проблеми съобразно длъжността си. Познава и прилага правилата за информационна сигурност съобразно длъжността си.

       

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • I. Минимални и специфични изисквания, които са предвидени в нормативните актове за заемане на длъжност главен инспектор в отдел "Растителна защита" при ОДБХ - Кюстендил:

      1. образование: висше;

      2. степен на образование: бакалавър; 

      3. професионална област: агрономство;

      4. минимален ранг за заемане на длъжността: IV-ти младши;

      5. професионален опит: не по-малко от 2-години;

      6. длъжностно ниво по КДА: 9;

      7. наименование на длъжностно ниво по КДА: експертно ниво 5.

      II. Да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител.

      III. Допълнителна квалификация: компютърна грамотност.

      IV. Не може да бъде назначавано за държавен служител лице, което попада в хипотезата на чл. 7, ал. 2 от Закона за държавния служител.

      V. Закон за Българска агенция по безопасност на храните.

      VI. Устройствен правилник на Българска агенция по безопасност на храните.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1,077.00 лв. / 550.66 €
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Писмена разработка
Тематика на разработката: Фитосанитарен контрол, контрол на продукти за растителна защита и торове.
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

I. Документите за участие в конкурса за длъжност главен инспектор в отдел "Растителна защита" при ОДБХ - Кюстендил се подават в срок до 10.11.2025 г. - 17,00 часа по един от следните начини:

                                - на електронен адрес: rvs_10@bfsa.bg;

                                - лично или чрез пълномощник в деловодството на  административната сграда на ОДБХ - Кюстендил, която се намира на адрес: гр. Кюстендил - 2500, ул. „Цар Освободител“ № 338 всеки работен ден от 09,30 часа до 17,00 часа.

Когато документите за участие в конкурса се подават от пълномощник, то към заявлението за участие в конкурса се прилага и нотариално заверено пълномощно в оригинал.

Когато документите за участие в конкурса се подават по електронен път заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители трябва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.

II. Необходими документи,у които кандидатите трябва да представят за участие в конкурса за длъжност главен инспектор в отдел "Растителна защита" при ОДБХ - Кюстендил:

1. Заявление за участие в конкурса – Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2  от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;

2. Декларация, подписана от кандидата и удостоверяваща обстоятелствата по чл. 7, ал. 1 от Закона за държавния служител;

3. Копие от документи, удостоверяващи придобитата образователно - квалификационна степен и правоспособност, които се изискват за заемане на тази длъжност;

4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;

5. Копие от документ за придобит ранг, при наличие на такъв;

6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал в случай, че документите се подават от упълномощено лице.

Документи, които са на чужд език следва да бъдат придружени с легализиран превод на български език.

Документи, които са издадени в чужбина следва да бъдат признати, по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни училища, приета с Пастонавление № 168 на Министерския съвет.

III. Списъците и други съобщения във връзка с конкурса да се обявяват на Интернет страницата на Българската агенция по безопасност на храните, в рубрика „Конкурси“, в сроковете, които са определен в Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители.

IV. Български граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България , се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

V. Основната работна заплата за длъжността е в размер от 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева до 2 800 /две хиляди и осемстотин/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.

VI. Минималният размер на основната заплата за длъжността е 1077 /хиляда и седемдесет и седем/ лева, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129/26.06.2012 г. и Класификатора за длъжностите в администрацията.

Основният размер на заплатата за длъжността ще бъде определен в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и Класификатора за длъжностите в администрацията.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване