Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ

      ЦЕНТРАЛНО УПРАВЛЕНИЕ

      ОБЯВЯВА КОНКУРС 

      В ОБЛАСТТА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ

       

      ЗАЩО ДА ИЗБЕРЕТЕ НАП?

      Искате ли да бъдете част от единствената държавна организация, която е в основата за успешното развитие на всички останали държавни институции и спомага за доброто съществуване на държавата ни?

      Искате ли да сте служител в Агенция, която има структури на територията на цялата страна?

      Искате ли Вашите служебни задължения и отговорности да са основани на законност, принципност и ясни правила?

       

       

      НАШАТА ВИЗИТКА:

      Ние сме част от финансовата структура на Република България.

      Ние установяваме, обезпечаваме и събираме публични вземания и определени със закон частни държавни вземания. Осъществяваме надзор и върху хазартната дейност в страната.

      Нашите стремежи и усилия са насочени към правилното функциониране и подобряване дейността на администрацията.

      Ние сме осъзнали, че поведението и моралът са важни фактори за отношението на обществото към администрацията.

      Нашият екип е от 8000 служители, разпределени в различни териториални структури и звена на Агенцията.

      Ние предлагаме над 160 е-услуги за гражданите и бизнеса, с което улесняваме своите клиенти в изпълнението на данъчните и осигурителните им задължения и заемаме първо място по отношение нивото на дигитализация сред останалите администрации в България.

       

       


      ВЪЗМОЖНОСТИ, КОИТО ЩЕ ВИ ПОМОГНАТ ДА СЪЧЕТАЕТЕ СЛУЖЕБНИТЕ СИ АНГАЖИМЕНТИ, ВАШЕТО ПРОФЕСИОНАЛНО РАЗВИТИЕ И ЛИЧНОТО ВИ ВРЕМЕ:

      • Гъвкаво работно време /за длъжности и функции, за които е приложимо/;
      • Възможност за работа от разстояние /при разрешение/;
      • Добро ниво на заплащане за постигнати лични резултати, обвързано с професионалното представяне;
      • Профилактични медицински прегледи;
      • Застраховка „Живот“ и „Злополука“;
      • Допълнителни дни отпуск;
      • Въвеждащо обучение и регулярни надграждащи обучения (специализирани, корпоративни и езикови);
        Разнообразни подходи за личностно и професионално развитие (чрез програми за развитие на потенциала, наставничество, менторство, коучинг);
      • Разработена система за оценка на индивидуалното изпълнение, обвързана с възможностите за кариерно развитие;
      • Благоприятна среда за трансформиране на теоретичните знания в добре развити практически умения.
         
         

       

      НАП ВИ ПРЕДЛАГА ДА КАНДИДАТСТВАТЕ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТ В ЕДНА ОТ СТРУКТУРИТЕ Й:

      Конкурсът се обявява за заемане на 2 /две/ свободни щатни бройки от длъжност „експерт“ в сектор „Help Desk - Север“ с месторабота гр. София, отдел „Help Desk“, дирекция „Информационни системи и електронно управление“ /ИСЕУ/, Централно управление на Национална агенция за приходите /ЦУ на НАП/.

       

       

      ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ ВАС, СЪГЛАСНО НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ:

      ·    да отговаряте на условията по чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл);

      ·    да имате минимална образователно-квалификационна степен „бакалавър“;

      ·    да притежавате минимален професионален опит, както следва - за длъжност „експерт“ не се изисква професионален опит или да имате придобит V младши ранг като държавен служител.

      ·    да притежавате следните компетентности: аналитична компетентност, ориентация към резултати, работа в екип, комуникативна компетентност, фокус към клиента (вътрешен/външен), професионална компетентност и дигитална компетентност.

       

       

      В СЛУЧАЙ ЧЕ ПОСТИГНЕМ ВЗАИМНО ОДОБРЕНИЕ, ВАШИТЕ ОСНОВНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ ЩЕ СА:

      • Инсталиране, конфигуриране, актуализиране и администриране на системния софтуер на работните станции и преносими активи на НАП;
      • Подпомагане на служителите в ЦУ, ТД на НАП, офисите на НАП при използване на мрежови ресурси, услуги и приложения;
      • Събиране и обобщаване на информация за работоспособността на работните станции, преносимите активи, системния софтуер, наблюдавани услуги. Своевременно предоставяне на получените данни на началника на сектора;
      • Локализиране и по възможност информиране на служителите от ТД на НАП и офиси на НАП за начините за отстраняване на възникнали проблеми при експлоатацията на приложенията на НАП;
      • Извършване на първоначална диагностика за работоспособността на информационни активи, инсталирани в териториалните структури в обхвата на сектора. При констатиране на проблеми ги отстранява, ако са в негова компетентност или ескалира заявки към други отдели на дирекция ИСЕУ или към сервизните организации.

       

      РАЗМЕР НА ВАШАТА ЗАПЛАТА:

      Съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и утвърдените Вътрешни правила за работната заплата, размерът на заплатата, определен за конкурсната длъжност е в диапазона от 1600 лв. до 2600 лв. в зависимост от притежавания професионален опит.

       

      ДОПЪЛНИТЕЛНИ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ, В ЗАВИСИМОСТ ОТ ВАШЕТО ПРОФЕСИОНАЛНО ПРЕДСТАВЯНЕ И БОНУСИ, КОИТО НАП ПРЕДОСТАВЯ:

      • На всяко тримесечие служителите в НАП получават допълнително възнаграждение при постигнати добри резултати, в зависимост от отработеното време и получената оценка за изпълнение на длъжността, като средната сума на един служител за периода е в размер на 900 лв.
      • НАП поема задължителните социални и здравни осигуровки от възнаграждението на служителите.
      • НАП изплаща ежегодно сума за облекло в размер на 400 лв.
      • Служителите ползват допълнителен платен отпуск в размер на 9 работни дни.
      • Служителите ползват Multisport карти, които закупуват на преференциални цени.
      • НАП изплаща средства за корекция на зрението, при доказана необходимост, вследствие проведените профилактични медицински прегледи.
         

       

      Кандидатите следва да се запознаят:

      • с условията на чл. 7 от Закона за държавния служител и чл. 9 от Закона за НАП, които са необходими предпоставки за заемане на длъжност в НАП;
      • с условията на чл. 35 от Закона за държавния служител  във връзка с въвеждащото обучение на служителите.

       

      Конкурсът се провежда на основание чл. 14, ал. 1 и ал. 2 от НПКПМДС и Заповед № З-ЦУ- 30-1584/20.10.2025 г. на изпълнителния директор на НАП.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 0 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • V младши
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗНАНИЯ, УМЕНИЯ И КВАЛИФИКАЦИИ, КОИТО ЩЕ ВИ ДОНЕСАТ ПРЕДИМСТВО:

      • професионална област на образованието – инженерни специалности от областта на комуникациите или информационните технологии;
      • икономически специалности с насоченост към информационните технологии; приложна математика.
      • ползване на английски език или друг западен език.
      • българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура (чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители /НПКПМДС
  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1,600.00 лв. / 818.07 €
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 2
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА, ПРЕД КОИТО ВИ КАНИМ ДА СЕ ИЗПРАВИТЕ:

  • тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
  • интервю. /При провеждане на интервюто, по преценка на комисията, може да се използват възможностите на онлайн платформа/.

 

Тестът ще съдържа въпроси от областта на информационните и/или комуникационните системи и технологии, Закона за Национална агенция за приходите и Закона за държавния служител.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване