Кратко описание на длъжността СТАРШИ ЕКСПЕРТ (управление на собствеността) в сектор „Административен“ към Регионална дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“ - Пловдив, съгласно длъжностната характеристика:
- Организира, координира и непосредствено участва в материално-техническото осигуряване на структурното звено и социално обслужване на служителите.
- Подпомага началника на сектора при организиране на цялостната дейност по управление на собствеността, в съответствие с изискванията на нормативните актове и ръководни документи на МВР и ГДПБЗН.
- Участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети.
- Планира материално-техническото осигуряване по отделни направления в рамките на предоставените на ГДПБЗН финансови средства и чрез централни доставки.
- Участва в подготовката на планове и други документи за провеждането на процедури, съгласно изискванията на Закон за обществените поръчки (ЗОП), Вътрешните правила относно реда за планиране и организация на провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки и за контрол на изпълнението на сключените договори в Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението” - МВР и Вътрешните правила относно реда за планиране и организация на провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки и за контрол на изпълнението на сключените договори в Министерство на вътрешните работи в рамките на предоставените от министъра правомощия.
- Координира процеса на стопанисването и правилната употреба на предоставените движими вещи - частна държавна собственост, автотранспортна и специализирана техника и недвижима собственост.
- Събира, обобщава информацията за наличностите и състоянието на стопанисваните движимите вещи - частна държавна собственост и отговаря за поддържането и актуализирането на електронен регистър на движимите вещи - частна държавна собственост в т. ч. регистър на имуществото подлежащо на брак и регистър на имуществата - резерв за бедствия по смисъла на Закон за защита при бедствия (ЗЗБ).
- Участва в организирането и контрола на дейности, отнасящи се до управлението и стопанисването на недвижимите имоти, предоставени за стопанисване, като представлява ГДПБЗН пред институции.
- Поддържа и актуализира електронен регистър на недвижимите имоти - държавна собственост, общинска собственост, и регистър на имотите с отпаднала необходимост ползвани от структурата.
- Подпомага изготвянето и актуализирането на нови актове за държавна собственост на имотите.
- Участва в организирането и контрола при извършване на ново строителство, текущи и основни ремонти на сградния фонд предоставен и стопанисван от РДПБЗН.
- Подготвя становища и документи, касаещи изготвянето на договори за заем за послужване.
- Участва в подготовката, изготвянето и съгласуването на договори с ВиК, електроразпределение, газоснабдяване, топлофикация и др.
- Поддържа регистър на всички договори, касаещи направлението и отговаря за актуализирането им, изпълнението им, осъществява контрол по спазването на срокове, условията и изискванията за изпълнението им.
- Организира и координира материално - техническото осигуряване, отчетността и експлоатацията на техниката, съгласно действащата нормативна уредба и поддържа регистър на техниката, гасителните вещества и лични предпазни средства.
- Координира процеса на провеждането на целеви и годишни инвентаризации.
- Изготвя самостоятелно и участва в разработването на планове, отчети, експертни анализи и изготвя становища по проблеми, свързани със съхранението, инвентаризацията и извършване на брак на стопански инвентар, движими вещи - дълготрайни материални активи (ДМА), материални запаси (M3) и недвижима собственост в съответствие с поставените му задачи. Предлага мероприятия за усъвършенстване организацията и дейностите по материално-техническото осигуряване.
- Изготвя иницииращи документи за провеждането на процедури /търгове за отдаване под наем, документи за безвъзмездно предоставяне и др./, съгласно изискванията на закон за държавната собственост (ЗДС), вътрешните правила на МВР и ГДПБЗН.
- Подпомага и координира дейността на материално - отговорните лица.
- Участва в комисии за извършване на подбор на кандидати и участници, разглеждане и оценка на офертите и провеждане на преговори и диалози по ЗОП.
- Участва в комисии за изготвяне на задания/заявки съгласно Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в ГДПБЗН и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в МВР (ВП).
- Участва в комисии за приемане изпълнението на договори по ЗОП съгласно ВП.
- Участва в екипите за управление и изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
- Участва в подготовката и разработването на технически задания, технически спецификации и други специфични документи за техническа помощ, необходими за провеждане на процедури за обществени поръчки по изпълняваните проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
- Участва в работата на комисии за избор на изпълнител по обществени поръчки, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
- Участва в процеса по контрол изпълнението на договори, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.
Участва в процеса по разработване на експертни становища, отчети, доклади и други документи, свързани с управлението и изпълнението на проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори