Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:
- заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 към Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;
- копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн., ДВ, бр. 69 от 2000 г., посл. изм. и доп., бр. 28 от 05.04.2019 г.; Забележка: ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.) в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;
- копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (професионален опит се доказва с официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина);
- уведомление за поверителност ведно с декларация.
Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1900 лв. до 3200 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9 от Вътрешните правила за заплатите на Агенция „Митници“.
Длъжност, административна структура: 1 щатна бройка за длъжността „главен експерт в Агенция „Митници“, отдел „Управление на собствеността и капиталови разходи“, дирекция „Финанси, управление на собствеността и обществени поръчки“, Централно митническо управление.
Описание на длъжността, формиране на заплата и информация за администрацията: координира и осигурява поддържането на сградите и терените – държавна собственост, както и на техническата инфраструктура, предоставени за управление на Агенция „Митници”; координира действията на териториалните звена в агенцията във връзка с осъществяването на дейността по т. 1; осигурява изготвянето на техническите задания и спецификации за обществени поръчки във връзка с дейностите по управление и поддържане на сградите и терените – държавна собственост, както и на техническата инфраструктура, предоставени за управление на Агенция „Митници”; участва в организацията на дейността и осъществява контрол по изпълнение на договори за реконструкция, основен ремонт и строителство, по които страна е Агенция „Митници“, сключени в резултат на проведени обществени поръчки; отговаря за издаването и актуализирането на актове за държавна собственост и създаването на регистър на имотите, предоставени за управление на Агенция „Митници”; планира и организира необходимите ремонтни дейности на сградите и терените – държавна собственост, както и на техническата инфраструктура, предоставени за управление на Агенция „Митници” и следи за качественото изпълнение на ремонтните работи; участва при ежегодните инвентаризации на материалните активи в сградата на Централно митническо управление и НУЦ; участва в работата по проекти, във връзка с изграждането на обекти, свързани с митническата дейност; изготвя становища по строителната документация на обекти, свързани с дейността на Агенция „Митници” и във връзка с управлението на имотите – държавна собственост, предоставени на агенцията.