Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Кратко описание на длъжността СТАРШИ ЕКСПЕРТ в сектор „Управление и отчитане на разходите с бюджетни и европейски средства“ към отдел „Финанси“, съгласно длъжностната характеристика:

      -       подпомага началника на сектора при организирането, ръководенето и контрола на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол в ГДПБЗН;

      -       редовно и правилно води текущата счетоводна отчетност на Главната дирекция;

      -       приема и проверява по форма и същество първичните счетоводни документи за извършените стопански операции;

      -       контролира, проверява и отговаря за правилното отразяване на получените счетоводни документи по счетоводните сметки, параграфи, подпараграфи и ги въвежда в счетоводния софтуер, като стриктно спазва принципите на счетоводството;

      -       проверява и обработва представените документи, относими към съответното плащане на задължение на дирекцията и изготвя платежни нареждания към доставчици на стоки и услуги;

      -       осъществява контрол по сключените договори на ГДПБЗН - МВР, стриктно съблюдава изпълнението им във финансовата част и ненадвишаване рамките на определените финансови средства;

      -       спазва изискванията на действащия сметкоплан и отговаря за правилното отразяване на счетоводните операции;

      -       съставя и подписва първични и вторични счетоводни документи, отчети и други;

      -       спазва финансовата и платежна дисциплина;

      -       не допуска преразход по параграфите и следи за законосъобразно разходване на отпуснатите средства;

      -       завежда на счетоводен отчет активите на дирекцията и изисква своевременното отчитане на отпуснатите авансово парични средства;

      -       участва съобразно възложените му функции в работата на системата за електронни бюджетни разплащания /СЕБРА/ в МВР.

      -       контролира и отговаря за правилното прилагане на нормативните документи, уреждащи заплащането на труда, заплащането на обезщетения по ЗМВР и Кодекса на труда, помощи, награди, командировъчни и други;

      -       изготвя и оформя документите, свързани с финансовата дейност и срочното им представяне за осчетоводяване;

      -       извършва анализ на счетоводните сметки, за които отговаря;

      -       изготвя становища, обосновки, докладни записки и други по определени въпроси, свързани с финансовото обезпечаване дейността на ГДПБЗН-МВР, като предлага и варианти за решения;

      -            участва в изготвянето на отчетни форми за ежемесечното, тримесечното и годишно изпълнение на бюджета на главната дирекция, анализира резултатите от финансовата дейност.

      -            участва в комисии за извършване на проверки на материалноотговорни лица, инвентаризации и други, съобразно притежаваната компетентност.

      -            оказва методическа помощ на материално отговорни лица в дирекцията и изисква от тях да спазват установения ред за оформяне на предвидените първични отчетни документи, заповеди и др. и срочното им представяне на отговорните длъжностни лица от съответното финансово звено;

      -       взима участие при разработването на вътрешна инструкция за документооборота;

      -       работи с бланките под строг отчет по установения ред в МВР;

      -       работи с програмни продукти свързани със счетоводната отчетност;

      -       участва в екипите за управление и изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;

      -       участва в работата на комисии за избор на изпълнител по обществени поръчки, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;

      -       участва в процеса по изготвянето на финансово досие по изпълнението на договори, свързани с реализацията на дейности по проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори;

      -       участва в процеса по разработване на експертни становища, отчети и други документи, свързани с управлението и изпълнението на проекти, финансирани по оперативни програми по Европейски структурни и инвестиционни фондове или на проекти и програми, финансирани от други международни финансови институции и донори.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • ІV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
        1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
        2. Минимален професионален опит - 2 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
        3. Области на висшето образование - Социални, стопански и правни науки;
        4. Професионално направление - икономика;
        5. Специалност - от посоченото професионално направление;
        6. Кандидатите да отговарят на изискванията на член 18 от Закона за счетоводството;
        7. Кандидатите да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител.
        Нормативен акт: Закон за държавния служител
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Кандидатите да притежават компютърна грамотност.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1077 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю

* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване