Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:

      -  заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 към Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)/;

      -  декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;

      -  копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн., ДВ, бр. 69 от 2000 г., посл. изм. и доп., бр. 28 от 05.04.2019 г.; Забележка: ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.) в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;

      -  копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (професионален опит се доказва с официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина);

      -  уведомление за поверителност ведно с декларация.

      Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1650 лв. до 2900 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9 от Вътрешните правила за заплатите на Агенция „Митници“.

      Длъжност, административна структура: 1 щатна бройка за длъжността „старши експерт в Агенция „Митници“, отдел „Администриране и възнаграждения“, дирекция „Управление на човешките ресурси“, Централно митническо управление.

      Описание на длъжността, формиране на заплата и информация за администрацията: изготвя проекти на заповеди за определяне на структурата и общата численост на персонала на административните звена в Агенция „Митници“; изготвя и актуализира длъжностните и поименни разписания в Агенция „Митници”; изготвя и актуализира настъпилите промени в заповедите за определяне на мястото на работа на служителите в митническите учреждения; създава, поддържа и актуализира персоналните служебни и трудови досиета на служителите на хартиен носител, както и в специализираната информационна система за управление на човешките ресурси; изготвя проекти на заповеди, справки и съпровождащи ги документи, отнасящи се за назначаване, преназначаване и освобождаване на персонала на Агенция „Митници”, както и на проекти на заповеди за отпуски и за отлагане на платения годишен отпуск на служителите; участва в извършването на дейностите по администриране на възнаграждението, като ги провежда последователно и прозрачно в съответствие с одобрената вътрешнонормативна уредба, Закона за държавния служител, Кодекса на труда и всички други нормативни актове, свързани с тях; изготвя отговори на жалби и писма с бивши и настоящи служители, във връзка с възникване, изменение и прекратяване на служебните и трудови правоотношения, води кореспонденция с външни институции по повод справки и запитвания за служители на Агенцията; издава и заверява служебни и трудови книжки, и отразява настъпилите промени в тях. Издава служебни бележки и удостоверения за служебен и трудов стаж на служителите в Агенцията, необходими за представяне пред различни институции; отговаря за редовното отразяване на обстоятелствата за административните структури, подлежащи на вписване в Административния регистър, както и за новосъздадени или преобразувани структури. Отговаря за достоверността и пълнотата на въвежданите обстоятелства, както и за спазване на сроковете за вписване; приема, съхранява и поддържа регистър на декларациите по чл. 49 от Закона за противодействие на корупцията и декларациите по Приложение № 2 към чл. 41 от Устройствения правилник на Агенция „Митници“; изпраща информация до Комисията за разкриване на документи и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия за служителите, заемащи и/или заемали публични длъжности; по искане на различни държавни институции изготвя различни справки, свързани с персонала на Агенция „Митници”; изготвя справки и анализи на процесите, свързани с движението на персонала, като предоставя данните в срок на началника на отдела. Участва в изготвянето на годишен доклад за състоянието на администрацията; въвежда необходимите данни за служителите в модул „Служители и мейл ресурси / Human Mail Resource“, като неразделна част от новоизградените информационни системи „Административно производство“ и „Обмен на рискова информация“, както и своевременно актуализира настъпилите промени; консултира служителите на Агенция „Митници” във връзка със служебните или трудовите им правоотношения; поддържа регистър за издаване и съхранение на заповеди, свързани със служебните и трудови правоотношения; отговаря за противопожарната безопасност; своевременно уведомява за промени свързани с трудовите правоотношения на служителите, за своевременно поддаване на уведомления към ТП на НАП; разработва предложения за решения на проблеми и участва в изработването на указания; участва в разработването на проекти на нормативни и други актове, становища, отговори, писма и др. в съответната област и удостоверява с подпис тяхната правилност; при установяване на недостатъци и слабости, възникнали в процеса на управление на дейността, своевременно информира ръководителя си; участва, при спазване на дадените му указания, във ведомствени работни групи, експертни комисии и др.; изучава вътрешния и чужд опит и теория в своята област; анализира нормативните и другите актове в областта на неговата дейност и при необходимост дава мнение за тяхното усъвършенстване; усъвършенства постоянно професионалната си квалификация; спазва правилата за работа с класифицирана информация; познава и спазва Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация и утвърдения от министъра на финансите Кодекс за поведение на митническия служител; извършва и други дейности и задачи, възложени с вътрешноадминистративен акт от непосредствен или висшестоящ ръководител; при изпълнение на служебните си задължения служителят спазва политиките и правилата за мрежова и информационна сигурност.

       

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • -да отговаря на изискванията, определени в чл. 10, ал. 1 и 2 от Закона за митниците.
        Нормативен акт: Закон за митниците
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • - професионална област: „Социални, стопански и правни науки“;

      - компютърни умения – Microsoft Office, Internet, ползване на специализирани информационни системи в областта на човешките ресурси;

      -  умения за работа в екип;

      - българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1650 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Психологическо изследване
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

-  изследване за професионална и психологическа пригодност , съгласно Наредба № Н-1 от 03.06.2016 г. за условията и реда за извършване на изследване за професионална и психологическа пригодност при назначаване и повишаване в длъжност в Агенция „Митници“: тест за интегритет. Кандидатите, които след извършване на изследването за професионална и психологическа пригодност не са преминали елиминаторния праг на етапа, не се допускат до следващия заключителен етап.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване