Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Информация за длъжността: Дейността на длъжността „Старши вътрешен одитор" - 3 позиции в дирекция „Вътрешен одит” е: подпомага постигането на целите на Агенцията по заетостта, чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите по управление на риска, контрол и управление. „Старши вътрешен одитор" изпълнява дейността по вътрешен одит в съответствие със Закона за вътрешния одит в публичния сектор, международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на звеното за вътрешен одит, Вътрешните правила за организация на дейността на дирекция „Вътрешен одит“ и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор, нормативната уредба и вътрешните актове на Агенцията по заетостта.

      Чрез изпълнението на одитни ангажименти за даване на увереност и консултиране и под ръководството на директора на дирекцията подпомага организацията за постигане на целите й, като: идентифицира и оценява рисковете в организацията; оценява адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол по отношение на идентифицирането, оценяването и управлението на риска от ръководството на организацията; съответствието със законодателството, вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; опазването на активите и информацията; изпълнението на задачите и постигане на целите; дава препоръки за подобряване на дейностите в организацията.

      Основна месечна заплата за длъжността: определя се в границите от нормативно определения минимален размер на основната месечна заплата (ОМЗ) за съответното длъжностно ниво в рамките на I (първа) степен до нормативно определения максимален размер на основната месечна заплата (ОМЗ) за съответното длъжностно ниво в рамките на III (трета) степен: от 1077 лв. до 2800 лв., в зависимост от професионалния опит. 

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • да притежава сертификат „Вътрешен одитор в публичния сектор", издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, или да притежава валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.
        Нормативен акт: Закон за вътрешния одит в публичния сектор
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Минимални изисквания за заемане на длъжността:

      -  образование – висше;

      -  минимална образователно-квалификационна степен –  „Бакалавър”;

      -  области на висшето образование: „Социални, стопански и правни науки“, „Технически науки“ и други;

      - минимален професионален опит: 2 години в областта на вътрешния или външен одит, финансовия контрол, контрол на обществени поръчки, управление на риска;

      -   или ранг – IV младши;

      - знания в областта на: Закона за вътрешния одит в публичния сектор; Международни стандарти за професионална практика по вътрешен одит; Етичния кодекс на вътрешните одитори; Методологията по вътрешен одит на Министерство на финансите; Закон за администрацията; Устройствен правилник на Агенция по заетостта и други.

      - умения за писмена и устна комуникация при извършване на одитни ангажименти за увереност и консултиране.

      Специфични изисквания за длъжността:

      - да притежава сертификат „Вътрешен одитор в публичния сектор", издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, или да притежава валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор.

      Нормативен акт: Закон за вътрешния одит в публичния сектор

      Допълнително необходима квалификация:

      - компютърна компетентност – умения за работа с офис пакет за Windows, Excel; Internet и Outlook.

      Длъжността се заема по служебно правоотношение. За целта кандидатите следва да отговарят на условията на чл.7, ал. ал.1,2 от Закона за държавния  служител.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1077 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 3
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

Три етапа:

-  по документи;

- тест за определяне на познанията на кандидата в професионалната област и относно дейността на Агенция по заетостта.

- интервю за преценка нивото на притежаваните компетентности, необходими за заемане на длъжността, съгласно Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване