Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Информация за длъжността: Основните функции и дейности, осъществявани от длъжността „Главен експерт“ в отдел РППФД в ДБТ Възраждане са свързани с: Подпомага началника на отдел „Разплащания по програми и проекти и финансови дейности“ при осъществяване на финансовата дейност, чрез изготвяне предложения и проекти на решения във финансово-стопанската област; изготвя месечни, тримесечни и годишни отчети и съпътстващите ги справки; ресурсно осигуряване на дейността на ДБТ Възраждане и ДБТ от териториалния й обхват; подпомага началника на отдела, чрез изготвяне на предложения и проекти на решения за реализация на средства по програми на Европейския съюз – Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 и Националния план за възстановяване и развитие; участва в дейността по организиране на финансовата и счетоводната дейност в териториалните поделения на Агенцията в съответната област на страната, включително по проекти и програми, финансирани от европейските структурни и инвестиционни фондове и европейските фондове при споделено управление или от други международни източници; изготвя и съхранява месечните ведомости, извършва плащания по тях за служители, назначени в териториалните поделения от съответната област на страната.

       

      Основна месечна заплата за длъжността: определя се в границите от нормативно определения минимален размер на основната месечна заплата (ОМЗ) за съответното длъжностно ниво в рамките на I (първа) степен до нормативно определения максимален размер на основната месечна заплата (ОМЗ) за съответното длъжностно ниво в рамките на III (трета) степен: от 1077 лв. до 2800 лв., в зависимост от професионалния опит. 

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Минимални изисквания за заемане на длъжността:

      -  образование – висше;

      -  минимална образователно - квалификационна степен – „Бакалавър”;

      - специалности от областите на висшето образование: „Социални, стопански и правни науки” с професионално направление: „Икономика”;

      - минимален професионален опит: 2 години в областта на финансово-стопанската дейност;

      -  или ранг – ІV младши;

      - знания в областта на: Закон за счетоводството и свързаните с него нормативни документи и указания; Закон за данък върху добавената стойност; Закона за публичните финанси; Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор; Закон за данъците върху доходите на физическите лица; Закон за корпоративното подоходно облагане; Закон за местните данъци и такси; Закон за задълженията и договорите; Кодекса за социално осигуряване; Устройствен правилник на Агенция по заетостта и др.

      - умения: познаване и правилно прилагане на нормативни актове, свързани с дейността на длъжността; аргументиране на предложения; работа в екип; комуникативност; изграждане на ефективни партньорства в администрацията и извън нея; познаване на заинтересуваните страни; обективност на преценката; осъществява дигитална комуникация, чрез използване на функции и инструменти в съответствие с приложимите правила; компютърни умения – много добро владеене на Word и Excel; електронна поща, интернет; работа със счетоводни програмни продукти.

      Длъжността се заема по служебно правоотношение. За целта кандидатите следва да отговарят на условията на чл. 7, ал. ал. 1, 2 от Закона за държавния служител.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1077 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

Провеждане на конкурса: Три етапа:

-  по документи;

- тест за определяне на познанията на кандидатите в професионална област и относно дейността на Агенцията по заетостта;

- интервю за преценка нивото на притежаваните компетентности, необходими за заемане на длъжността, съгласно Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване