Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Информация за администрацията:

      Съгласно нормативната уредба в структурата на общинската администрация Разград, длъжности и звена на пряко подчинение на кмета са:

      • звено „Вътрешен одит“;
      • експерт по сигурността на информацията;
      • експерт отбранително-мобилизационна подготовка;
      • експерт връзки с обществеността.

      Съгласно Устройствения правилник на администрацията на Община Разград, утвърден със Заповед № 276/05.03.2024 г. на кмета на Община Разград, Звено „Вътрешен одит“ осъществява вътрешния одит по Закона за вътрешния одит в публичния сектор. Звеното се състои от вътрешни одитори, единият от които е ръководител вътрешен одит. Вътрешният одит се осъществява чрез изпълнение на конкретни одитни ангажименти за даване на увереност или консултиране, при спазване на следните принципи:

      • Независимост и обективност;
      • Компетентност и професионална грижа;
      • Почтеност и поверителност.

      Звеното осъществява дейността по вътрешния одит на всички структури, програми, дейности и процеси в общината включително и на разпоредители със средства от Европейския съюз, както и на разпоредителите от по-ниска степен.

      Кратко описание на длъжността, съгласно утвърдената длъжностна характеристика:

      Основна цел на длъжността:

             1. Проверява и оценява съответствието на дейността на общината по възложени одитни ангажименти съобразно Закона за вътрешния одит в публичния сектор (ЗВОПС) и разписани правила в общинската администрация.

             2. Осъществява всички дейности по вътрешен одит чрез изпълнение на конкретни одитни ангажименти за даване на увереност или консултиране при спазване на принципите за независимост и обективност, компетентност и професионална грижа, и почтеност и поверителност.

      Области на дейност:

      1. Вътрешен одит.            

      Преки задължения: 

             1. Осъществява вътрешен одит по ЗВОПС на всички структури, програми, дейности и процеси в общината (в т. ч. на разпоредители с бюджет от всички нива), включително финансираните със средства от Европейския съюз.

             2. Планира, извършва и докладва дейността си в съответствие с действащото законодателство, международните стандартите за професионална практика за вътрешен одит, Етичния  кодекс  на  вътрешните одитори, Устройствения правилник на администрацията на Община Разград, Разград, Статута на звеното за вътрешен одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор.

             3. Проверява и оценява съответствието на дейността със законите, подзаконовите нормативни актове, вътрешните актове и договорите, надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация и създадената организация по опазване на активите и информацията, както и ефективността, ефикасността и икономичността на операциите и изпълнението на договорите и поетите ангажименти.

             4. Отговаря и пряко участва в одитната дейност на ЗВО чрез изпълнение на конкретни одитни ангажименти за даване на увереност и консултиране.

              5. Изготвя работна програма за изпълнение на целите на одитните ангажименти и одитен план за всеки възложен одитен ангажимент, който ръководи и съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента.

               6. Представя информация за целите и обхвата, времетраенето на одита и се уточнява лицето за контакт на встъпителната среща с ръководството на одитираната дейност/процес.

             7. Извършва и/или участва в предварителното проучване за разбиране на дейността, което включва оценка на вътрешния контрол, както и дефинирането на целите и обхвата на одита, оценка и класификация на рисковете.

              8. Идентифицира и оценява рисковете по одитираните дейности и процеси, оценява адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол, изразява независимо и обективно мнение за ефективността на контролните механизми на одитираната дейност/процес, въз основа на проверените от тях факти и обстоятелства, попълва работни документи, изготвя одитен доклад, окомплектова го с доказателства към направените констатации, изводи и препоръки и го представят на ръководителя на ЗВО за проверка и одобрение.

              9. Изготвя проект на одитен доклад, както и окончателен одитен доклад за конкретния одитен ангажимент, след запознаване и анализиране на всички постъпили становища по доклада. Представя проект на писмо, необходимо за връчването на окончателния доклад чрез деловодната система на общината и ги представят на ръководителя на ЗВО.

              10. Оказва съдействие при необходимост на ръководството на одитираната структура за изготвяне на план за действие за изпълнението на дадените от одита препоръки, изпълнява и други задължения съгласно длъжностната характеристика.

                    Длъжностната характеристика за конкурсната длъжност е на разположение на всеки кандидат в стая  № 401  на Община Разград.

           Информация за размера на основната заплата за длъжността:

                 Минималният размер на основната месечна заплата за длъжността, определен за степен 1 на длъжностното ниво е 1077.00 лв., съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.

                  * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, квалификацията, професионалния опит на кандидата, действащите нормативни актове, определящи формирането на възнаграждението и Вътрешните правила за работната заплата в Община Разград.

      Минималните изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията за заемане на длъжността и специфичните изисквания, предвидени в нормативни актове за заемане на съответната длъжност са:

           1. Изисквана минимална степен на завършено образование:

      Образование – висше, с придобита образователно – квалификационна степен бакалавър
      ·  Област на висшето образование – „Социални, стопански и правни науки“ с професионални направления – т.3.7 „Администрация и управление“ или т.3.8. „Икономика“;

           2. Минимален ранг за заемане на длъжността

                   - IV младши, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията  или

           3. Професионален опит

                    - 2 години, съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията

           4. Специфични изисквания:

      · да притежава сертификат „вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от Министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, или да притежава валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
      · да отговаря на изискванията на чл. 19, ал. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
       

       

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 2 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • • Да притежава сертификат „вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, или да притежава валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
        • Да отговаря на изискванията на чл. 19, ал. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.

        Нормативен акт: Закон за вътрешния одит в публичния сектор
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Допълнителни изисквания за длъжността:

      • Да познава нормативната уредба за длъжността;
      • Да притежава личностни качества, комуникативност и умения за работа в екип;
      • Високо ниво на владеене на български език в областта на правоговор и правопис;
      • Дигитални умения и компетентности относно файлова организация в операционна система Windows, текстообработка с Microsoft Word, Excel, работа в Интернет – среда.
  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1077 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

Начин на провеждане на конкурса:

·    Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност

·    Интервю

        Забележка: Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

Необходимите документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:

  • Заявление за участие в конкурс /по образец/ с приложени към него:
  • Декларация по чл.17, ал.3, т.1 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители;
  • Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността. Ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
  • Копия от документите, удостоверяващи придобит ранг или продължителността на професионалния опит;
  • Автобиография CV формат;
  • Копие от сертификат „вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от Министъра на финансите след успешно положен изпит по чл. 53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, или да притежава валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
  • Други документи свързани с изискванията за заемането на длъжността.

Забележка: При подаване на документите от пълномощник се представя изрично писмено пълномощно в оригинал по образец към заявлението за участие в конкурс.

       Подаването на заявлението и приложенията към него се извършва лично от всеки кандидат или чрез пълномощник от 8.30 до 12.00 часа и от 13:00 до 17:30 часа в стая № 401 на Община Разград с административен адрес гр. Разград, бул. ”Бели Лом” №37А. При подаване на заявленията кандидатите лично или чрез пълномощника се уведомяват от служителите, които са определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.7, ал.2 от ЗДСл и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност.

         Документите може да се подават и по електронен път на e-mail: konkursi@razgrad.bg, като в този случай заявлението по чл.1 7, ал. 2 и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис, а информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път на посочената от него електронна поща.

       Документите се запечатват в плик. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи. Заявления, които са подадени след изтичане на срока за подаване на документи, не се регистрират.

           Краен срок за подаване на документите  до 17:30  часа  на 03.01.2025 г. включително.

      Списъците или други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на информационното табло на партерния етаж в сградата на Община Разград и ще се публикуват на официалната интернет страница на Община Разград с адрес – www.razgrad.bg.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване