Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Кратко описание на длъжността ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ в сектор „Административен“, съгласно длъжностната характеристика:

      - Организира, ръководи, контролира и непосредствено отговаря и участва в осъществяването на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол в качеството си на непосредствен помощник по финансова линия на разпоредителя с бюджет;

      - Подпомага ръководството на разпоредителя с бюджет при законосъобразното разходване на средствата, за разкриване на резерви, за предотвратяване на разхищения и злоупотреби с парични средства и други активи;

      - Отговаря за правилното и вярното ежедневно и периодично отчитане на приходите и разходите;

      - Изготвя и контролира правилното оформяне на документите, свързани с финансовата дейност и срочното им представяне;

      - Проверява всички представени документи, относими към съответното поемане на задължение;

      - Следи и предприема мерки за своевременното събиране на дължимите вземания;

      - Участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;

      - Отговаря, съставя и подписва отчети за ежемесечно, тримесечно и годишно изпълнение на бюджетите, справки и др. подобни и срочното им представяне на висшестоящия разпоредител с бюджет;

      - Изготвя и обобщава заявки за текущи разходи, данъци, заплати, обезщетения и други и ги представя в ГДПБЗН - МВР;

      - Изготвя становища, докладни записки и други по определени въпроси, свързани с финансовото обезпечаване дейността на РДПБЗН, като предлага и варианти за решения;

      - Отговаря за своевременното представяне на изискуемите данъчни документи;

      - Организира, контролира и отговаря за: правилното прилагане на нормативните, поднормативните и вътрешноведомствените актове, уреждащи заплащането на труда на служителите в МВР;

      - Подписва всички документи с финансов характер;

      - Организира работата с бланките под строг отчет и ценни образци, по установения ред в МВР.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 3 години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • ІV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
        1. Минимална образователно - квалификационна степен - „Бакалавър“ по смисъла на чл. 42, ал. 1, т. 1, буква „б“ от Закона за висшето образование;
        2. Области на висшето образование - Социални, стопански и правни науки;
        3. Професионално направление - икономика;
        4. Минимален професионален стаж - 3 години и/или придобит минимален ранг IV младши;
        5. Кандидатите да отговарят на изискванията на член 18 от Закона за счетоводството;
        6. Кандидатите да отговарят на изискванията по член 7 от Закона за държавния служител.
        Нормативен акт: Закон за държавния служител
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Допълнителни изисквания: Кандидатите да притежават компютърна грамотност.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 933 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Писмена разработка
Тематика на разработката: „Счетоводно отчитане в бюджетното предприятие; Инвентаризация на материалните активи; Изготвяне на финансови отчети в бюджетното предприятие“.
Интервю

* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване