Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Кратко описание на длъжността СТАРШИ ЕКСПЕРТ (човешки ресурси) в сектор „Административен“ , съгласно длъжностната характеристика:

      -     организира, осъществява и отговаря за цялостната дейност по направление „Човешки ресурси“ в РДПБЗН;

      -     участва непосредствено в процеса на управлението на човешките ресурси;

      -     изготвя проекти на трудови договори, допълнителни споразумения и заповеди, касаещи ЛРТП;

      -     участва в планирането, подготовката и провеждането на конкурсите за първоначално назначаване на държавна служба;

      -     участва в планирането, подготовката и провеждането на конкурси за преминаване в по-висока по вид длъжност;

      -     изготвя поименно разписание на длъжностите в РДПБЗН;

      -     поддържа ежедневно в актуален вид поименното разписание на длъжностите, съобразно настъпилите изменения в щата на РДПБЗН и служебното/трудовото положение на служителите;

      -     ежемесечно предоставя поименното разписание на длъжностите на директора на ГДПБЗН – МВР за утвърждаване;

      -     съхранява поименното разписание на длъжностите в срок до 10 години от датата на утвърждаването му;

      -     запознава служителите от РДПБЗН с длъжностните им характеристики. Изготвените по този повод протоколи се извеждат в деловодството и се прилагат за съхранение в ЛКД на служителите;

      -     следи за поддържането в актуално състояние на щата на РДПБЗН;

      -     изучава потребностите от човешки ресурси в обслужваните звена и участва в разработката на краткосрочни и дългосрочни прогнози и планове за необходимите им човешки ресурси;

      -     подпомага ръководните служители при изготвянето на необходимите документи, свързани с преминаването на службата и прекратяването на служебните и трудови правоотношения;

      -     следи за спазването на щатната дисциплина в РДПБЗН и прави предложения за отстраняване на допуснати нарушения;

      -     участва в изготвянето на доклади, анализи и справки за състоянието на човешките ресурси, дисциплината и дисциплинарната практика и професионална подготовка;

      -     изготвя предложения за награждаване на служителите;

      -     отговаря за обучението и професионалната подготовка на служителите от РДПБЗН и изготвя предложения и становища по въпроси, свързани с подготовката;

      -     участва в планирането и заявяването на потребностите от обучение на служителите в обучителните структури на МВР;

      -     изготвя предложения за включване на служителите в курсовете от графика за професионалното обучение в обучаващите структурни звена на МВР;

      -     подпомага организацията и провеждането на професионалното обучение по месторабота;

      -     организира и участва при изпълнението на плановете за провеждане на занятията и покриването на нормативите по физическа подготовка;

      -     лично проверява или участва в комисии за проверка на жалби и молби от служители и граждани, по направление на дейност и прави предложения за тяхното решаване;

      -     изготвя становища за подпомагане на наказващия орган при вземане на решение;

      -     участва в извършването на проверки, свързани с преминаване на службата в МВР и прекратяване на служебните правоотношения;

      -     технически осигурява дейността на структурното звено, което обслужва;

      -     участва в провеждане на дисциплинарни производства срещу служители;

      -     събира, обработва, анализира, съхранява и предоставя по установения ред информация за наградените служители и за състоянието на дисциплината и дисциплинарната практика. Води дело „дисциплина и дисциплинарна практика“;

      -     води и съхранява личните кадрови дела (ЛКД) и служебните досиета на служителите и осигурява ползването им по установения ред;

      -     получава, контролира, обработва и систематизира всички документи, свързани с преминаване на службата и своевременно ги прилага в ЛКД и служебните досиета;

      -     обработва ЛКД на служители, с които е прекратено служебното/трудовото правоотношение и ги предава за съхранение в архив;

      -     поддържа в актуален вид картотеката на действащи и уволнени служители на МВР, и предоставя за ползване информацията, съдържаща се в тях по установения за целта ред;

      -     води на отчет служебните карти, пропуски, удостоверителни документи и контролира дейността по отчета и подмяната на защитните стикери;

      -     изготвя необходимите протоколи и унищожава служебните карти на служители, с които е прекратено служебното правоотношение с МВР или са спечелили конкурс в друга структура на министерството.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 1 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • Минимални и специфични изисквания за заемане на длъжността:
        1. Образователно-квалификационна степен – „бакалавър“;
        2. Области на висшето образование – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
        3. Професионално направление – съгласно ПМС № 125/24.06.2002 г.;
        4. Професионален опит – 1 година или минимален ранг IV младши;
        5. Кандидатите да отговарят на изискванията на чл. 7 от Закона за държавния служител (ЗДСл).
        6. Документ, удостоверяващ разрешение за достъп до класифицирана информация до ниво на сигурност „Секретно“.
        Нормативен акт: Закон за държавния служител
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Кандидатите да притежават компютърна грамотност.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 933 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Интервю

* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване