Кратко описание на длъжността СТАРШИ ЕКСПЕРТ (управление на собствеността) в сектор „Административен“ , съгласно длъжностната характеристика:
- организира, координира и непосредствено участва в материално-техническото осигуряване на структурното звено и социално обслужване на служителите;
- подпомага началника на сектора при организиране на цялостната дейност по управление на собствеността, в съответствие с изискванията на нормативните актове и ръководни документи на МВР и ГДПБЗН;
- участва в изготвянето на бюджетни прогнози и проектобюджети;
- планира материално-техническото осигуряване по отделни направления в рамките на предоставените на ГДПБЗН финансови средства и чрез централни доставки;
- участва в подготовката на планове и други документи за провеждането на процедури, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки (ЗОП), Вътрешните правила относно реда за планиране и организация на провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки и за контрол на изпълнението на сключените договори в ГДПБЗН и Вътрешните правила относно реда за планиране и организация на провеждането на процедурите за възлагане на обществени поръчки и за контрол на изпълнението на сключените договори в Министерство на вътрешните работи в рамките на предоставените от министъра правомощия;
- координира процеса на стопанисването и правилната употреба на предоставените движими вещи – частна държавна собственост, автотранспортна и специализирана техника и недвижима собственост;
- събира, обобщава информацията за наличностите и състоянието на стопанисваните движими вещи – частна държавна собственост и отговаря за поддържането и актуализирането на електронен регистър на движимите вещи – частна държавна собственост в т. ч. регистър на имуществото подлежащо на брак и регистър на имуществата – резерв за бедствия по смисъла на Закона за защита при бедствия (ЗЗБ);
- участва в организирането и контрола на дейности, отнасящи се до управлението и стопанисването на недвижимите имоти, предоставени за стопанисване, като представлява ГДПБЗН пред институции;
- поддържа и актуализира електронен регистър на недвижимите имоти – държавна собственост, общинска собственост, и регистър на имотите с отпаднала необходимост ползвани от структурата;
- подпомага изготвянето и актуализирането на нови актове за държавна собственост на имотите;
- участва в организирането и контрола при извършване на ново строителство, текущи и основни ремонти на сградния фонд предоставен и стопанисван от РДПБЗН;
- подготвя становища и документи, касаещи изготвянето на договори за заем за послужване;
- участва в подготовката, изготвянето и съгласуването на договори с ВиК, електроразпределение, газоснабдяване. топлофикация и др.;
- поддържа регистър на всички договори, касаещи направлението и отговаря за актуализирането им, изпълнението им. осъществява контрол по спазването на срокове, условията и изискванията за изпълнението им;
- организира и координира материално-техническото осигуряване, отчетността и експлоатацията на техниката, съгласно действащата нормативна уредба и поддържа регистър на техниката, гасителните вещества и лични предпазни средства;
- координира процеса на провеждането на целеви и годишни инвентаризации;
- изготвя самостоятелно и участва в разработването на планове, отчети, експертни анализи и изготвя становища по проблеми, свързани със съхранението, инвентаризацията и извършване на брак на стопански инвентар, движими вещи – дълготрайни материални активи, материални запаси и недвижима собственост в съответствие с поставените му задачи. Предлага мероприятия за усъвършенстване организацията и дейностите по материално-техническото осигуряване;
- изготвя иницииращи документи за провеждането на процедури (търгове за отдаване под наем, документи за безвъзмездно предоставяне и др.), съгласно изискванията на Закона за държавната собственост, вътрешните правила на МВР и ГДПБЗН;
- подпомага и координира дейността на материално-отговорните лица;
- участва в комисии за извършване на подбор на кандидати и участници, разглеждане и оценка на офертите и провеждане на преговори и диалози по ЗОП;
- участва в комисии за изготвяне на задания/заявки съгласно Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в ГДПБЗН и Вътрешните правила за управление на цикъла на обществените поръчки в МВР (ВП);
- участва в комисии за приемане изпълнението на договори по ЗОП съгласно ВП.