Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:

      - заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 към Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)/;

      - декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;

      - копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн., ДВ, бр. 69 от 2000 г., посл. изм. и доп., бр. 28 от 05.04.2019 г.; Забележка: ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.) в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;

      - копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (професионален опит се доказва с официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина);

      - уведомление за поверителност ведно с декларация.

      Длъжност, административна структура: 1 щатна бройка за длъжността „експерт, анализатор на работни процеси, IV степен“, отдел ,,Информационни системи - Юг“, дирекция ,,Информационни системи и аналитична дейност“, Централно митническо управление, за град Пловдив.

      Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията: участва в прилагането на стратегията и приоритетите за информационното осигуряване на Агенцията; следва насоките за развитие и експлоатация, внедрява нови информационни технологии в структурните звена на митническите учреждения на Агенция „Митници”; участва и координира изготвянето на анализи, справки и други разработки в съответната област; участва в дейностите по планиране, координиране и контрол на изпълнението на информационните проекти, включително контрол на сроковете в процеса на разработка на информационните системи, както и идентификация и оценка на рисковете при изпълнението на проектите; участва в дейностите по планиране и разработване на необходимата документация за нови информационни проекти, планира, координира и следи за нови информационни проекти, свързани с изграждането и развитието на информационни системи, като подпомага ефективното им управление чрез изготвяне на технически задания, препоръки и предложения при подготовката на тръжна документация, управлението на договори, и приемането на резултатите от тях; участва в изработването на проекти на нормативни и вътрешноведомствени актове, свързани с електронното управление, киберсигурността, електронната идентичност, в рамките на своите компетенции; участва в предоставянето на информация и изготвя становища относно прилагането на нормативните и административните актове в областта на електронното управление, киберсигурността, електронната идентичност; участва в изготвянето на проекти на индивидуални административни актове и решения за прилагане на нормативните и административните актове в областта на електронното управление, киберсигурността, електронната идентичност; участва в изготвянето на становища по проекти на нормативни актове, подготвени в други ведомства, в областта на електронното управление, киберсигурността, електронната идентичност и статистиката; осъществява събиране и обобщаване на потребителски изисквания, изготвяне на технически спецификации и задания, свързани с обезпечаването на хардуерни и софтуерни компоненти, необходими за работа на информационните системи; участва в дейности и процеси на Сървис Деск; извършва анализи и прави предложения за модернизиране на съществуващото програмно-техническо осигуряване.

      Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1650 лв. до 2900 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9 от Вътрешните правила за заплатите на Агенция „Митници“.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 1 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • IV младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • - да отговаря на изискванията, определени в чл. 10, ал. 1 и 2 от Закона за митниците.
        Нормативен акт: Закон за митниците
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:

      - професионална област: област на висше образование „Технически науки“ с професионално направление „Комуникационна и компютърна техника“; „Природни науки, математика и информатика“ с професионални направления – „Математика“, „Информатика и компютърни науки“, „Физически науки“; „Социални, стопански и правни науки“ с професионално направление „Икономика“; „Сигурност и отбрана“ с професионално направление „Национална сигурност”;

      - компютърни умения: Microsoft Office, Microsoft Project, Internet, много добро познаване на специализиран и общ приложен софтуер, бази данни; отлично познаване и опит с методологиите RUP, TOGAF, ADM, BPMN2; ITIL; работа с информационни системи, обработка на данни и инструменти за обработка на данни;

      - ползване на чужд език;

      - допълнителни квалификации в областта на: комуникационни и административни умения;

      - умения за работа в екип;

      - допълнителни квалификации в областта на: комуникативни и административни умения;

      - българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1650 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 1
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Психологическо изследване
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

Начин на провеждане на конкурса: 

- тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията;

- изследване за професионална и психологическа пригодност, съгласно Наредба № Н-1 от 03.06.2016 г. за условията и реда за извършване на изследване за професионална и психологическа пригодност при назначаване и повишаване в длъжност в Агенция „Митници“: тест за интегритет. Кандидатите, които след извършване на изследването за професионална и психологическа пригодност не са преминали елиминаторния праг на етапа, не се допускат до следващия заключителен етап;

- интервю.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване