Информация за конкурс

  • Длъжност, звено, административна структура:
  • Правоотношение:
    • Служебно
  • Описание на длъжността, формиране на заплата, информация за администрацията:
    • Необходимите документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса са:

      -  заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 към Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДС)/;

      -  декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДС;

      -  копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен и за допълнителни квалификации; дипломи, издадени в чужбина следва да бъдат признати по реда на Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища, приета с Постановление № 168 на Министерския съвет от 2000 г., обн., ДВ, бр. 69 от 2000 г., посл. изм. и доп., бр. 28 от 05.04.2019 г.; Забележка: ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти (регистърът съдържа данни само за завършилите след 1 януари 2012 г.) в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като в тези случаи копие на диплома не се прилага;

      -  уведомление за поверителност ведно с декларация.

      Размерът на основната заплата за конкурсната длъжност се определя в рамките на минималния и максимален размер на основната месечна заплата, съгласно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация в границите от 1500 лв. до 2600 лв., като индивидуалният размер ще бъде определен при назначаването, съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за държавния служител, чл. 8 и чл. 9 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация и чл. 8 и чл. 9 от Вътрешните правила за заплатите на Агенция „Митници“.

      Длъжност, административна структура: 2 щатни бройки за длъжността „експерт в Агенция „Митници“, дирекция „Последващ контрол“, Централно митническо управление.

      Описание на длъжността съгласно утвърдената длъжностна характеристика: следи за измененията в митническото и акцизно законодателства на Европейския съюз, свързано с последващия контрол, и участва с указания във връзка с неговото прилагане; участва с изготвянето методически указания по прилагането на нормативни и други актове, предложения за решения, отговори и становища на/по въпроси, относно прилагането на митническо и акцизно законодателство в компетентността на дирекцията; събира, обработва, и предоставя по компетентност данни и информация от информационните системи на митническата администрация, други държавни органи и европейски институции, както и информация, получавана от дирекциите в ЦМУ и митническите учреждения, свързана с осъществяване на последващ контрол по прилагане на митническото и акцизно законодателства; подпомага извършването на анализ на данни и информации, с цел идентифициране и селекция на икономически оператори и данъчно задължени лица, които подлежат на проверки по реда на митническото законодателство и на ревизии по реда на акцизното законодателство; отговаря за съхранението на потребителските имена, паролите и уеб-адресите за достъпване до автоматизираните системи за отчетност на лицензираните складодържатели; участва в дейностите по изграждане и поддържане на информационни системи на митническата администрация; изготвя проекти на решения, включително във връзка с производствата по обжалване на индивидуални административни актове, издадени в резултат на извършени проверки и ревизии от звената за последващ контрол, по заявления за издаване на разрешения за ОИО и съгласува проекти на решения за издаване на разрешения по митническото законодателство; в рамките на компетентността на дирекцията участва в провеждането на работни срещи, дискусии, семинари, ведомствени работни групи, експертни комисии и други подобни прояви, включително съвместно с икономическите оператори/данъчно задължените лица и предоставя информация на заинтересуваните лица, относно прилагането на митническото и акцизно законодателства; участва в работата на комитети, работни групи и други подобни форуми, провеждани в рамките на Световната митническа организация и Европейската комисия, свързани с компетенциите на дирекцията; отчита резултатите от контролната дейност; при установяване на недостатъци и слабости, възникнали в процеса на управление на дейността си, своевременно информира прекия си ръководител; участва в дейностите по изграждане и поддържане на информационни системи на митническата администрация и администрира регистрационните данни в системата за одобрените икономически оператори (ОИО/АЕО); подпомага дейността при методическото ръководство и помощ за вземането на решения по възникване и обезпечаване на митническо задължение в областта на последващия контрол; изучава вътрешния и чужд опит и теория в своята област; усъвършенства постоянно професионалната си квалификация, като участва в процеса на квалификация и преквалификация на митническите служители; познава и спазва Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация и Кодекса за поведение на митническия служител; спазва правилата за работа с документи, съдържащи класифицирана информация; извършва и други дейности и задачи, възложени с вътрешно административен акт от непосредствен или висшестоящ ръководител; предоставя на икономическите субекти необходимата информация с оглед защитата на техните законни права и интереси при спазване на нормативните изисквания; при изпълнение на служебните си задължения служителят спазва политиките и правилата за мрежова и информационна сигурност.

  • Изискана минимална степен на завършено образование:
    • Бакалавър
  • Минимален професионален опит:
    • 0 година/години
  • Ранг/Специфично наименование:
    • V младши
  • Специфични изисквания за длъжността:
      • - да отговаря на изискванията, определени в чл. 10, ал. 1 и 2 от Закона за митниците.
        Нормативен акт: Закон за митниците
  • Допълнителни умения и квалификации:
    • - компютърна грамотност: Microsoft Office, Internet, Excel; предимство е владеенето на западен език;

      - професионална област: „Социални, стопански и правни науки“; „Природни науки, математика и информатика“ и „Технически науки“;

      - умения за работа с екип;

      - българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.

  • Минимален размер на основната заплата:
    • 1500 лв.
    * При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в съответната администрацията
  • Брой работни места, за които е обявен конкурс за тази длъжност:
    • 2
Начин за провеждане на конкурса
Начин за провеждане на конкурса (всички изброени):
Тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията
Психологическо изследване
Интервю
Допълнителна информация за начина на провеждане:

- изследване за професионална и психологическа пригодност , съгласно Наредба № Н-1 от 03.06.2016 г. за условията и реда за извършване на изследване за професионална и психологическа пригодност при назначаване и повишаване в длъжност в Агенция „Митници“: тест за интегритет. Кандидатите, които след извършване на изследването за професионална и психологическа пригодност не са преминали елиминаторния праг на етапа, не се допускат до следващия заключителен етап.


* На основание чл. 14, ал. 4 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
Място и срок за подаване на документи Документи и образци за кандидатстване