Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Административно обслужване и секретариат
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, София 1000, бул. „Княз Дондуков“ 2а, партер - „Запад“, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9217760, (02)9217588, (02)9217589, Обажданията към обявените телефони се таксуват, съгласно абонаментния план или приложимата тарифа за предплатени услуги на абоната.
Адрес на електронна поща: priemna@mon.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Осигурен е непрекъсваем режим на работа с потребителите в рамките на обявеното за звеното работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи
- списък на обучителите с приложени професионални автобиографии и документи за образование и квалификация, декларации, удостоверяващи съгласието на лицата да провеждат обучението, както и най-малко три референции за всеки от обучителите;
- програма за обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти;
- Заявление по образец (може да бъде изтеглено от интернет страницата на МОН https://iropk.mon.bg/), коректно попълнено с точно вписани данни.
- документ, удостоверяващ прилагането на сертифицирана система за управление на качеството;
- документ за платена държавна такса.
! Документите и данните, необходими на потребителя на административна услуга, които са вече създадени, събрани или изменени от друг административен орган не се прилагат, като същите се осигуряват по служебен път.
Изисквания
- Заявлението за извършване на услугата се подава писмено.
Начини на заявяване на услугата:
Заявителят подава необходимите документи:
В Центъра за административно обслужване на Министерството на образованието и науката, който се намира във фоайе-партер „Запад” в сградата на МОН на бул. „Княз Александър Дондуков” № 2А всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване. Документите се регистрират с входящ номер в системата за управление на документооборота и работния поток на МОН и този номер се дава на приносителя на документите.
- По пощата;
-
по електронен път от лица, притежаващи валидно удостоверение за електронен подпис, които могат да заявяват извършването на услугата (с приложени сканирани изображения на необходимите документи):
- чрез Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/;
- по електронна поща на e-mail: priemna@mon.bg.
Проектът за одобряване и вписване на промени в одобрена програма за извършване на обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти в Информационния регистъра на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти се разглежда от експертна комисия, назначена със заповед на министъра на образованието и науката.
При представяне на всички документи се дава положително експертно становище и се предлага на министъра на образованието и науката да издаде заповед, с която разрешава вписване и промени в Информационния регистъра на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти.
При констатиране на несъответствия с нормативните изисквания на документите кандидата писмено се уведомява да отстрани несъответствията в 10-дневен срок.
- !При неотстраняване на несъответствията или неотстраняването им в срок се прави отказ.
Отказът се съобщава писмено на кандидата и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Заповедите за вписване и промени се получават от кандидата:
1.лично или чрез упълномощено от него лице срещу подпис в Центъра за административно обслужване на министерството срещу документ за внесена такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират от Министерството на образованието и науката;
2.по пощата чрез лицензиран пощенски оператор като вътрешна куриерска пратка – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите по пощата и заплащане на пощенските разходи за негова сметка, отразено в заявлението. Заплащането на пощенските разходи се извършва при получаване на документите;
3. по пощата с международна препоръчана пощенска пратка с известие за доставяне – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна препоръчана пощенска пратка и предплащане на цената за пощенската услуга, отразено в заявлението;
4. по пощата с международна куриерска услуга – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна куриерска услуга и предплащане на цената за куриерската услуга, отразено в заявлението.
Предплащането на цената за международна пощенска или международна куриерска услуга (съгласно заявеното желание на заявителя) се извършва съгласно публикуваните ценоразписи на интернет страницата на МОН в рубрика „Административни услуги и образци на заявления“, секция „Административно обслужване“.
- Предплащането на цената на пощенската услуга може да се извърши:
На ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на МОН;
По банков път по банковата сметка на министерството:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101
BIC BNBGBGSD
Заявителят представя документа за платена цена на международната пощенска/куриерска услуга, като в основанието за плащане се изписва:
при международна препоръчана пощенска пратка – текст „предплащане на цена за пощенска услуга с международна препоръчана пощенска пратка“;
при международна куриерска услуга – текст „предплащане на цена за международна куриерска услуга“;
имената на получателя на документите;
имената на титуляра на документите.
!При заявено желание за получаване на документи с международна препоръчана пощенска пратка/международна куриерска услуга е необходимо адресът на получателя, който се посочва в заявлението, да се изпише с латински букви и арабски цифри.
5. по електронен път – при изрично изразено желание на
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявлението за извършване на услугата се подава писмено.
Начини на заявяване на услугата:
Заявителят подава необходимите документи:
1. В Центъра за административно обслужване на Министерството на образованието и науката, който се намира във фоайе-партер „Запад” в сградата на МОН на бул. „Княз Александър Дондуков” № 2А всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване. Документите се регистрират с входящ номер в системата за управление на документооборота и работния поток на МОН и този номер се дава на приносителя на документите.
2. по електронен път от лица, притежаващи валидно удостоверение за електронен подпис, които могат да заявяват извършването на услугата (с приложени сканирани изображения на необходимите документи); ниво на осигуреност - високо, средство за идентификация - КЕП.
- чрез Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/.
3. чрез платформата на Информационен регистър на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти https://rq.mon.bg/home (с потребителско име и парола).
Проектът за одобряване и вписване на промени в одобрена програма за извършване на обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти в Информационния регистъра на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти се разглежда от експертна комисия, назначена със заповед на министъра на образованието и науката.
При представяне на всички документи се дава положително експертно становище и се предлага на министъра на образованието и науката да издаде заповед, с която разрешава вписване и промени в Информационния регистъра на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти.
При констатиране на несъответствия с нормативните изисквания на документите кандидата писмено се уведомява да отстрани несъответствията в 10-дневен срок.
! При неотстраняване на несъответствията или неотстраняването им в срок се прави отказ.
Отказът се съобщава писмено на кандидата и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Заповедите за вписване и промени се получават от кандидата:
1. лично или чрез упълномощено от него лице срещу подпис в Центъра за административно обслужване на министерството срещу документ за внесена такса съгласно Тарифата за таксите, които се събират от Министерството на образованието и науката;
2. по пощата чрез лицензиран пощенски оператор като вътрешна куриерска пратка – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите по пощата и заплащане на пощенските разходи за негова сметка, отразено в заявлението. Заплащането на пощенските разходи се извършва при получаване на документите;
3. по пощата с международна препоръчана пощенска пратка с известие за доставяне – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна препоръчана пощенска пратка и предплащане на цената за пощенската услуга, отразено в заявлението;
4. по пощата с международна куриерска услуга – при изрично изразено желание на лицето за получаване на документите с международна куриерска услуга и предплащане на цената за куриерската услуга, отразено в заявлението.
5. по електронен път от лица, притежаващи валидно удостоверение за електронен подпис, които могат да заявяват извършването на услугата (с приложени сканирани изображения на необходимите документи):
- чрез Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/.
- По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес.
Предплащането на цената за международна пощенска или международна куриерска услуга (съгласно заявеното желание на заявителя) се извършва съгласно публикуваните ценоразписи на интернет страницата на МОН в рубрика „Административни услуги и образци на заявления“, секция „Административно обслужване“.
Предплащането на цената на пощенската услуга може да се извърши:
- На ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на МОН;
- По банков път по банковата сметка на министерството:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101
BIC BNBGBGSD
Заявителят представя документа за платена цена на международната пощенска/куриерска услуга, като в основанието за плащане се изписва:
- при международна препоръчана пощенска пратка – текст „предплащане на цена за пощенска услуга с международна препоръчана пощенска пратка“;
- при международна куриерска услуга – текст „предплащане на цена за международна куриерска услуга“;
- имената на получателя на документите;
- имената на титуляра на документите.
! При заявено желание за получаване на документи с международна препоръчана пощенска пратка/международна куриерска услуга е необходимо адресът на получателя, който се посочва в заявлението, да се изпише с латински букви и арабски цифри.
Информация за предоставяне на административната услуга по електронен пътАдминистративната услуга е от ниво 4 – Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формуляра за нейното заявяване:
- платформата на Информационен регистър на одобрените програми за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти https://rq.mon.bg/home (с потребителско име и парола).
Административната услуга е първична.
Средство за електронна идентификация – Квалифициран електронен подпис.
Ниво на осигуреност – високо.
Начини за подаване на предложение, похвали, жалби и сигнали във връзка с административната услугаСигнали, предложения, похвали и жалби се подават чрез Центъра за административно обслужване на МОН:
- по пощата, на адрес: бул. „Княз Александър Дондуков“ № 2А;
- на място в ЦАО, фоайе партер-„Запад” всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване;
- електронна поща: priemna@mon.bg.
! Телефон за връзка – 02/9217 760
Закон за предучилищното и училищното образование
Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 140 лв.Услугата се заплаща съгласно тарифа за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование.
- За разглеждане на заявление за одобряване на програма за обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти се събира такса 15 лв.
- За извършване на оценка на програма за обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти или за промяна на съдържанието на одобрена програма се събира такса 140 лв.
- За извършване на оценка на одобрена от министъра на образованието и науката програма за обучение за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти с направена промяна в списъка на обучителите се събира такса 50 лв. за всеки предложен нов обучител.
Заплащането се извършва:
- На ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на МОН.
- По банков път по банковата сметка на министерството:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101
BIC BNBGBGSD
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път