Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Монтана, общ. Монтана, гр. Монтана, пл. "Жеравица" № 3, п.к. 3400
Код за междуселищно избиране: 096
Телефон за връзка: (096)39 17 12, (096)39 17 23, Стационарни телефони. Тарифират се на цената на един градски разговор/съгласно Вашия тарифен план.
Адрес на електронна поща: rzi@rzi-montana.org
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Пълно работно време. Осигурен е непрекъснат достъп за обслужване на потребителите от дежурни служители в Центъра за административно обслужване (ЦАО) и каса в рамките на работното време на администрацията.
Заявител на услугата За да заявите тази услуга, Вие трябва да сте:
Производител на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води
Необходими документи 1. Заявление по образец, в което се посочват име и адрес на лицето, съответно седалище, адрес на управление и код по БУЛСТАТ/ЕИК за лицата, регистрирани в Република България, а за лицата, регистрирани в друга държава - членка на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - друг идентификационен код или номер, както и адрес на обекта.
2. Документ за платена държавна такса.
3. Копие на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл. 177, ал. 3 от ЗУТ.
Начин на подаване на необходимите документи Подайте необходимите документи лично или чрез упълномощено лице. Заявлението за предоставяне на административната услуга може да бъде подадено:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Монтана - писмено или устно;
- на електронна поща: rzi-montana@net-surf.net;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване, подписано с електронен подпис, основан на квалифицирано удостоверение за електронни подписи или квалифициран електронен подпис.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото заявление и приложенията към него могат да се подадат по електронен път, лицензиран пощенски оператор или лично в Центъра за административно обслужване на РЗИ - Монтана.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило. РЗИ - Монтана приема устни искания в рамките на времето за работа с посетители, а писмени искания - в рамките на работното си време. Заявленията, подадени по пощата, по електронна поща или по друг технически възможен начин преди изтичане на даден срок, макар и извън работното време на органа, се смятат подадени в срок. В последния случай, сроковете за вземане на решение от РЗИ – Монтана започват да се броят от следващия работен ден. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
Изпълнението на тази процедура може да стартира, както с подадено оригинално заявление на книжен носител, така и с електронно подписано заявление и предварително платена такса.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: www.rzi-montana.org;
- интернет адрес за служебно заявяване: rzi-montana@net-surf.net;
- вид на услугата: първична;
- средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: електронна персонална идентификация на потребителите.
Вътрешен ход на процедурата ВИД НА УСЛУГАТА: ПЪРВИЧНА
Предметна област, към която процедурата се отнася: здравеопазване.
След приемане на документите в Центъра за административно обслужване и регистрация в деловодната система, Директор РЗИ ги резолира на директор дирекция ОЗ за негова резолюция към определен служител.
Заявлението се проверява в срок до 5 работни дни от неговото подаване. При установяване на нередовности компетентният орган уведомява заявителя и определя срок за отстраняването им, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по дълъг от 6 месеца, като срокът по ал. 2, т. 11 (дата на започване на дейността) спира да тече.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението, от отстраняване на нередовностите в определения срок или от изтичане на срока за отстраняването им Директора на РЗИ:
1.Издава заповед за пълен или частичен отказ за регистрация при неотстраняване на нередовностите.
2. Вписва в регистъра обекта за производство, преработка и/или дистрибуция на храни за заявените дейности, като действието на регистрацията е безсрочно.
Заповедта за пълен или частичен отказ за регистрация се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
В 30-дневен срок от вписването в регистъра за обектите за производство и преработка на храни, комисия, определена от Директора на РЗИ, извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания съгласно Закона за храните.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката, в зависимост от тежестта на нарушенията, РЗИ издава:
1. Предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
2. Заповед за спиране дейността на обекта - при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората или животните.
Бизнес операторът писмено уведомява компетентния орган за отстраняване на несъответствието. В срок до 3 (три) работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или от уведомяването комисията представя на компетентния орган констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
1. продължаване или спиране на дейността в обекта;
2. възобновяване на дейността в обекта;
3. заличаване на регистрацията на обекта.
В 5-дневен срок от получаване на протокола компетентният орган издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
В срок до 3 (три) работни дни от настъпване на промяна във вписани обстоятелства по чл. 28, т. 1, 4 и 6 от Закона за храните бизнес операторът подава уведомление до компетентния орган, като предоставя информация или прилага документи, удостоверяващи промяната.
В 7-дневен срок от уведомяването компетентният орган вписва промяната в съответния регистър.
При промяна на адреса на обекта и на вида на дейността, както и при правоприемство с прекъсване на дейността в обекта, се извършва нова регистрация по реда на чл. 26, ал. 1 – 15 от Закона за храните.
При универсално правоприемство без прекъсване и промяна в дейността на обекта, декларирана и от праводателя, и от правоприемника, се извършва промяна на вписаните обстоятелства по реда на чл. 26, ал. 14 и 15 Закона за храните.
Резултат от услугата Издаване на удостоверение за регистрация на обект за производство и търговия с бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води и вписване в публичния регистър на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, поддържан на интернет страницата на Министерство на здравеопазването
Удостоверението за регистрация се получава от заявителя по посочения в заявлението начин:
- в Центъра за административно обслужване на РЗИ – Монтана лично или срещу представено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешен или международен лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставката за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка - при подаване на заявлението.
- на електронен адрес, съгласно Закона за електронно управление;
- на профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление.
Удостоверението за регистрация се издава за неопределен срок. Действието му се прекратява при настъпване на промяна в обстоятелствата на регистрацията.
Електронен адрес за предложения във връзка с услугата и с облекчаване на режима: rzi-montana@net-surf.net
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30 лв. Събира се държавна такса, съгласно чл.17б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото драве по Закона за здравето - 30 лв.
Сумата може да се заплати на касата в брой или чрез ПОС - терминално устройство в РЗИ - Монтана, или по банков път по сметка:
Банкова сметка на РЗИ-Монтана:
IBAN: BG93UBBS80023110736010 към ТБ ОББ АД, Банков клон – гр. Монтана
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път