Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаМестните поделения се вписват в регистър от при условията на уведомителен режим, в 7-дневен срок, на основание на заявление от централното ръководство на вероизповеданието или упълномощено от него лице съгласно устава.
Подава се Заявление от централното ръководство на вероизповеданието или упълномощено от него лице, заедно с необходимите документи:
- в Център за административно обслужване
- чрез лицензиран пощенски оператор на адреса на Община Златарица;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: obshtina@zlataritsa.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Необходими документи:
1. Съдебното решение на Софийския градски съд за регистрация на вероизповеданието и неговото централно ръководство;
2. Пълномощно на лицето, упълномощено от централното ръководство;
3. Удостоверение от централното ръководство за лицата, които го представляват в съответната община, седалището и адреса на местното поделение;
4. Протокол от събрание на местното поделение за избор на ръководство.
Вписване в РегистъраПрием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист ГРАО.
При положителна проверка на приетата документация, в 7-дневен срок се издава заповед на Кмета на общината и се извършва заявеното вписване в Регистъра на местните поделения на вероизповеданията.
След като бъде извършено вписването кметът на общината уведомява Дирекция "Вероизповедания" на Министерския съвет за извършеното вписване в 3-дневен срок от вписването в регистъра.
Издаването на удостоверение за регистрацияИздаването на удостоверение за регистрация. Издадената Заповед и удостоверението за регистрация се предоставят на централното ръководство на вероизповеданието или на упълномощеното от него лице на гише или по друг начин, посочен от заявителя.
Начин на получаване на резултата от услугата
•Лично или чрез упълномощено лице;
•Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
•По електронен път на електронна поща;
•По електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
Заявлението подадено по електронен път задължително се подписва с квалифициран електронен подпис (КЕП);
Образец на електронното заявление може да намерите на интернет адрес:https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2784
При електронно заявяване на услугата от упълномощено лице, нотариално завереното пълномощно следва да бъде представено в Община Златарица в ОРИГИНАЛ, което се осъществява чрез изпращане с лицензиран пощенски оператор или посещение в Община Златарица. Сканирано копие на нотариално заверено пълномощно, независимо дали е подписано с КЕП на пълномощник или упълномощител, няма характер на оригинал, какъвто се изисква за конкретната услуга и ще остане без разглеждане.
Забележка: Сканирано копие на нотариално заверено пълномощно се счита за оригинал единствено, когато е подписано с КЕП на нотариуса, който го е издал.
Средства за електронна идентификация
Ниво на осигуреност - високо
Средство за идентификация – ПИК на НОИ, ПИК на НАП, УКД на НЗОК, Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Уведомяване Дирекция "Вероизповедания" на Министерския съвет за извършеното вписване в регистъраКметът уведомява Дирекция "Вероизповедания" на Министерския съвет за извършеното вписване в 3-дневен срок от вписването в регистъра.
Закон за вероизповеданията