Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 /
Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
2015 Нотариално удостоверяване на подписите на частни документи, които са едностранни актове и не подлежат на вписванеОписание: Нотариална заверка
Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината. Лицето, чийто подпис се удостоверява, се явява лично пред кмета. Производството по нотариалното удостоверяване на подпис започва с устна молба от лицето /чл.571 от ГПК /. Проверка дали нотариалното удостоверяване, извършено от кмета, няма да е нищожно или унищожено по чл.574 и чл.575 от ГПК и по чл.27 от ЗЗД. Кметът проверява самоличността на явилото се пред него лице. Самоличността се установява по документ за самоличност, като се следи за неговата валидност. Проверява се дали лицето е навършило пълнолетие /чл.578 от ГПК/. Кметът сравнява правилно ли са вписани данните от документа за самоличност в частния документ, който ще удостоверява. При наличие на допуснати грешки те се поправят като се зачеркват грешните данни и се изписват верните. Кметът се подписва и се слага кръгъл печат. След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат. Внимателно се проверява съдържанието на представения документ. При пълномощно за разпореждане с недвижим имот лицето представя документ за собственост. Сверява се дали данните за имота в пълномощното са същите, като в документа за собственост. Ако има грешка в изписването на имота тя се поправя като се зачеркват грешните данини и се изписват верните. Кметът са подписва и се слага кръгъл печат. След зачеркването грешните данни трябва да могат да се четат. Лицето подписва документа. Ако го е подписало, то потвърждава пред кмета, че положения подпис е негов. Когато документът ще се ползва за учредяване, променяне или прекратяване на права върху имот, лицата трябва пред кмета да изпишат пълното си име и положат подписа си, а ако подписът е вече положен, да изпишат пълното си име и потвърдят подписа /чл.589,ал.2 от ГПК/. Препоръчително е при всички случаи на удостоверяване на подписи да се изисква лицето собственоръчно да изпише пълното си име. Поставя се щемпела за удостоверяване на положен подпис и щемпел за удостоверяване на съдържание. Документът са извежда в общия регистър. Надписва се щемпела, подписва се от кмета и се поставя кръглия печат. Определя се нотариалната такса. Лицето заплаща дължимата нотариална такса. Нотариално завереният документ и документа за платена такса се дават на лицето. Архивиране на втория екземпляр на документа с нотариална заверка на подписа.
Срок на действие на индивидуалния административен акт: съгласно пълномощното
Срок за предоставяне: веднага
Необходими документи: Протокол по образец и:
- документ за самоличност /лична карта за справка/;
- два екземпляра на документа, който се предоставя за нотариално удостоверяване;
- пълномощно/при необходимост/
Възможни начини за заявяване:
С протокол на гише в център за административно обслужване
Вие може да заявите желанието си издаденият индивидуален административен акт да получите:
- лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване.
- чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да Ви бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка.
- като вътрешна куриерска пратка.
- като международна препоръчана пощенска пратка.
Услугата се изпълнява съгласно нормативните изисквания.
За услугата се заплаща ценаВИЕ ТРЯБВА ДА ЗАПЛАТИТЕ:
Стойността на услугата се изчислява съгласно Тарифа за нотариалните такси към закона за нотариусите и нотариалната дейност
За удостоверяване на датата и подписите на частни документи без определен материален интерес:
а) за първи подпис – 5 лв. /без ДДС/
б) при преупълномощаване таксата за подпис е в двойния размер на таксата по буква „а“ – 10 лв. /без ДДС/
в) за всеки следващ подпис – 2 лв. /без ДДС/
г) на документ, който ще се ползва за учредяване, промяна или прекратяване на права върху имот, за всеки
подпис – 10 лв. /без ДДС/
д) при преупълномощаване таксата за подпис на документ, който ще се ползва за учредяване, промяна
или прекратяване на права върху имот, е в двойния размер на таксата по буква „г“ – 20 лв. /без ДДС/
НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
- на гише "Каса" в Център за административно обслужване (ЦАО)
- чрез ПОС терминал в Център за административно обслужване (ЦАО)
- по банкова сметка на община Луковит:
„Банка ДСК" АД
IBAN: BG58STSA93008450103800
BIC: STSABGSF
Код за вид плащане:
Административни услуги 44 80 07
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път