Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Благоевград, гр. Благоевград, ул. "Братя Миладинови"2, п.к. 2700
Код за междуселищно избиране: 073
Телефон за връзка: (073)888701
Адрес на електронна поща: rzibl@rzibl.org
Работно време: Стандартно работно време, от  08:30 до  17:00, Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО без прекъсване в сградата на РЗИ Благоевград, партер. За информация: телефони 073/832826 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
 						 
						
						Процедура за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерияВътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаване на индивидуалния административен акт 
•Заявлението за издаване на Удостоверение за регистрация на дрогерия, ведно с изисканите документи, се адресира до директора на РЗИ-Благоевград. То се подава писмено или устно. След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване ги регистрира в Административно деловодната система „Eventis R7“ и ги насочва към директора на РЗИ-Благоевград или оправомощено от него лице за поставяне на резолюция. Заявлението се насочва за изпълнение към директора на дирекция “Медицински дейности“ (МД). Директорът на дирекция МД с резолюция насочва постъпилите документи към съответния главен инспектор в дирекцията за изпълнение.
•В 5-дневен срок от постъпване на заявлението и документите по чл. 239, ал. 2 на ЗЛПХМ, главният инспектор оценява документите за съответствието им с изискванията на ЗЛПХМ и изготвя уведомително писмо до лицето в случай на констатирани непълноти в тях, където определя срок за отстраняването им. То се изготвя в два екземпляра (за заявителя и за досието на обекта). Вторият екземпляр се подписва от инспектора и директор на дирекция МД и преписката се предава за подпис от директор РЗИ-Благоевград.
•В 14-дневен срок от постъпване на заявлението, определеният инспектор извършва проверка в самата дрогерия относно спазване изискванията на Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията. В случаите, когато се установи, че те не са спазени, в 7-дневен срок от извършване на проверката, инспекторът дава предписания и определя срок за отстраняването им.
•В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите, РЗИ-Благоевград изготвя удостоверение за регистрация на дрогерия или мотивиран отказ за издаването му.
Удостоверението/мотивираният отказ се изготвят в два екземпляра (един за заявителя и един за досието на обекта), като вторият екземпляр се подписва от инспектор и директор на дирекция МД, след което преписката се предава за подпис на директора на РЗИ-Благоевград. Подписаното от директора на РЗИ-Благоевград удостоверение за регистрация се вписва в регистъра по чл. 241 от ЗЛПХМ от съответното длъжностно лице, определено със заповед на директора на РЗИ-Благоевград, и се предоставят в Центъра за административно обслужване на РЗИ-Благоевград за предаване/изпращане.
•Получаването на готовия документ става в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице. Удостоверението може да бъде получено и чрез лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. То може да бъде изпратено и по електронен път с електронен подпис.
•Цялостната преписка, след окончателното й приключване и оформяне в досие, се прилага за съхранение в досието на обекта и последващо провеждане на здравен контрол.
Необходими документи при промяна в обстоятелствата:
На основание чл. 242 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, при промяна на адреса на дрогерията или на ръководителя, лицето, получило удостоверение за регистрация на дрогерия, подава заявление по описания по-горе ред като прилага само свързаните с промяната документи.
За промяна на адреса на дрогерията:
- Заявление за промяна на обстоятелствата по образец;
- Проект на помещенията с обяснителна записка, разпределение и размери;
- Документ за платена такса.
За промяна на лицето, определено за ръководител на дрогерията:
- Заявление за промяна на обстоятелствата по образец;
- Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията – нотариално заверено копие;
- Свидетелство за съдимост на лицето, определено за ръководител на дрогерията – оригинал – ако не е български гражданин;
- Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията – оригинал;
- Декларация по чл. 238, ал. 3, т. 1 и т. 2, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си – по образец;
- Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудова книжка, оригинал на удостоверение за трудов стаж);
- Документ за платена такса.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт – в зависимост от изразеното от заявителя желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
- Лично срещу подпис или чрез упълномощено лице на място в ЦАО на адрес: гр. Благоевград, ул. „Братя Миладинови“ № 2, партер. 
- Изпратено чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
- Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща. 
- На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/). 
 											
											
						 
						
					    	
																	
											
											Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина											
										 
																				
											
											Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията											
										 
																				
											
											Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 200.00 лв. / 102.26 €За услугата се заплаща такса 200,00 лв. / 102,26 евро
1. На основание чл. 32, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по ЗЛПХМ, за оценка на документацията за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия, се заплаща такса в размер на 200,00 лв. / 102,26 евро
2. На основание чл. 32, ал. 2 от Тарифа за таксите, които се събират по ЗЛПХМ, за оценка на документацията за промяна в на удостоверението за регистрация на дрогерия, се заплаща такса в размер на:
·100,00 лв. . / 51,12 евро – при промяна в адреса на дрогерията и
·100,00 лв. . / 51,12 евро – при промяна на ръководителя на дрогерията.
3. На основание чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират по ЗЛПХМ, за оценка на документацията за издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ, се заплаща такса в размер на 10,00 лв. / 5,11 евро. 
Начини на плащане: 
-в брой на касата в центъра за административно обслужване в сградата на РЗИ – Благоевград на адрес: гр. Благоевград, ул. „Братя Миладинови“ №2;
- чрез ПОС терминал с банкова карта в центъра за административно обслужване на РЗИ – Благоевград на адрес: гр. Благоевград, ул. „Братя Миладинови“ №2; 
-по банков път - по сметка на РЗИ – Благоевград - BIC SOMBBGSF, IBAN BG62SOMB91303150877401, Общинска банка АД.
 Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта