Предмет:
Разрешение на Директора на РЗИ за пренасяне на покойници / тленни останки/ урна от територията на Република България в друга държава.
Заявител:
Съпруг/съпруга, роднина или упълномощено от тях лице или длъжностно лице.
Необходими документи:
1. заявление по образец;
2. копие на съобщение за смърт;
3. копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт;
4. копие на документ за самоличност на починалото лице;
5. копие на разрешение за кремация - когато е извършена такава;
6. копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност "Съдебна медицина" - когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
7. пълномощно или копие на договор с погребална агенция - когато заявлението се подава от упълномощено лице;
8. документ за актуална регистрация на погребална агенция, съгласно законодателството на съответната държава по регистрация – когато заявлението се подава от погребална агенция, която не е регистрирана на територията на Република България;
9. документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата:
Заявлението по образец с приложените към него документи се подава в Центъра за административно обслужване в РЗИ - Добрич и се завежда в автоматизирана информационна система за документооборот от служител на Център за административно обслужване (ЦАО) на РЗИ - Добрич.
При подаване на заявлението длъжностното лице от ЦАО проверява приложените документи и когато установи непълнота или нередовност, дава указания на заявителя за отстраняването им в срок до 24 часа.
След резолюции на Директора на РЗИ, на директора на дирекция ОЗ и началник отдел ДЗК, окомплектованата преписка се предава незабавно за изпълнение в отдел ДЗК. В срок 24 часа от подаване на заявлението и получаване на документите в отдел ДЗК, държавен здравен инспектор извършва контрол за спазването на здравните изисквания по чл. 24, ал. 2 и ал. 3 и чл. 21, ал. 2, ал. 3 и ал. 4 от Наредба № 2 по отношение на осигурените условия за пренасяне, вкл. и на транспортното средство в случаите, когато същото е регистрирано извън територията на Република България.
При съответствие със здравните изисквания служителя от отдел ДЗК изготвя разрешението. Същото се предоставя на Директора на РЗИ - Добрич за подпис.
Разрешението се завежда в АИС за документооборот.
Срок за извършване на услугата:
24 часа от подаване на заявлението и всички необходими към него документи в Център за административно обслужване.
Права и задължения на регистрираните лица:
Всяко Разрешение се отнася за конкретния случай и при определените условия.
Лицето, получило разрешение за пренасяне на покойник извън страната, следва да спазва изискванията, установени в Наредба № 2 на МЗ за здравните изисквания към гробищни паркове (гробища) и погребването и пренасянето на покойници (ДВ бр. 36/2011 г.).
НАЧИНИ НА ЗАЯВЯВАНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА
1. В Център за административно обслужване в РЗИ-Добрич (гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57, стая 111, ет. 1), като същото може да се внесе устно, след попълване от длъжностното лице на протокол съгласно образец и се завежда в АИС за документооборот.
2. По електронен път по смисъла на Закона за електронното управление, на електронната поща на РЗИ-Добрич: rzi-dobrich@mh.government.bg. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
3. Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9300 гр. Добрич, ул. Св. св. Кирил и Методий №57 (разходите за доставка са за сметка на заявителя). Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
4. На профила на Регионална здравна инспекция-Добрич (ЕИК 176031070), регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление. Към заявлението се прилагат всички изискуеми документи.
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги - централизирана платформа за предоставяне на услуги от администрациите, поддържана от Министерство на електронното управление (МЕУ)-
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/1089
При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено и се определя срок за отстраняването им.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ
Ниво 1: Публикувана е информация в интернет за услугата, която е достъпна за гражданите и фирмите.
Ниво 2: едностранна комуникация-предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до образци на електронни формуляри на адрес: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/procedures
Интернет адрес за служебно заявяване: https://rzi-dobrich.egov.bg/wps/portal/rzi.dobrich/administrative-services/e-services
Вид на услугата: първична
ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА
rzi-dobrich@mh.government.bg
НАЧИНИ НА ПОЛУЧАВАНЕ НА РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА
Изходящият документ може да бъде получен:
1. В Център за административно обслужване на РЗИ-Добрич, ет. 1, стая 111 лично или чрез упълномощено лице.
2. На посочен точен адрес, в случай, че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор. Документът се изпраща:
· Като вътрешна пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя). Цената за пощенска услуга се заплаща от заявителя (получателя) при доставяне на пратката;
· С международна препоръчана пощенска пратка след предплащане на цената за пощенски услуги от заявителя към съответния орган. Цената за пощенски услуги се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при предаване на пратката.
3. На електронен адрес съгласно Закона за електронното управление.
4. На профил, регистриран в Информационната система за сигурно електронно връчване като модул на Портала на електронното управление по смисъла на Закона за електронното управление.