Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Вписване на промяна в името и/или адреса на заявителя/притежателя или автора на промишлен дизайн
- Притежателят на правото върху дизайн е длъжен в 3-месечен срок да уведоми писмено Патентното ведомство за всяка промяна в името и адреса си.
- Промяната се вписва в Държавния регистър на промишлените дизайни по искане на притежателя.
- Всички документи, за които притежателят на правото върху дизайн трябва да бъде уведомен, се изпращат на адреса, вписан последен в Държавния регистър на промишлените дизайни.
Процедурата започва с подаване на искане по образец от притежателя на правата. В зависимост от вида на данните, чиято промяна се вписва, искането може да бъде за промяна на името, на адреса или и на името и адреса. Образецът е еднакъв и за трите вида промени.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
директно в Патентното ведомство;
чрез лицензиран пощенски оператор;
чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие;
по електронен път на електронния адрес за кореспонденция на Патентното ведомство;
чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство[*].
Към искането се прилагат следните документи:
- документи, удостоверяващи промяната на данните;
- пълномощно, когато искането се подава чрез адвокат или представител по индустриална собственост;
документ за платени такси.
Когато искането се подава по електронен път, се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса
Когато искането е подадено чрез електронна поща или чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие, оригиналът на заявката се предоставя на Патентното ведомство в 3 дневен срок.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1. Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.Съгласно Тарифа за таксите, които се събират от Патентното ведомство на Република България, размерът на дължимата такса за разглеждане за вписване на промяна в името и/или адреса на един притежател е 50 лв. При промяна на името и/или адреса на повече от един от притежателите – таксата се умножава по броя на променените адреси и/или имена на притежатели.
Когато заявлението е подадено по електронен път чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път