Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Вписване на промяна в името и/или адреса на заявителя/притежателя или автора на промишлен дизайн
- Притежателят на правото върху дизайн е длъжен в 3-месечен срок да уведоми писмено Патентното ведомство за всяка промяна в името и адреса си.
- Промяната се вписва в Държавния регистър на промишлените дизайни по искане на притежателя.
- Всички документи, за които притежателят на правото върху дизайн трябва да бъде уведомен, се изпращат на адреса, вписан последен в Държавния регистър на промишлените дизайни.
Процедурата започва с подаване на искане по образец от притежателя на правата. В зависимост от вида на данните, чиято промяна се вписва, искането може да бъде за промяна на името, на адреса или и на името и адреса. Образецът е еднакъв и за трите вида промени.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
директно в Патентното ведомство;
чрез лицензиран пощенски оператор;
чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие;
по електронен път на електронния адрес за кореспонденция на Патентното ведомство;
чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство[*].
Към искането се прилагат следните документи:
- документи, удостоверяващи промяната на данните;
- пълномощно, когато искането се подава чрез адвокат или представител по индустриална собственост;
документ за платени такси.
Когато искането се подава по електронен път, се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса
Когато искането е подадено чрез електронна поща или чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие, оригиналът на заявката се предоставя на Патентното ведомство в 3 дневен срок.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1. Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50.00 лв. / 25.56 €Съгласно Тарифа за таксите, които се събират от Патентното ведомство на Република България, размерът на дължимата такса за разглеждане за вписване на промяна в името и/или адреса на един притежател е 50 лв./ 25,56 EUR.
При промяна на името и/или адреса на повече от един от притежателите – таксата се умножава по броя на променените адреси и/или имена на притежатели.
Когато заявлението е подадено по електронен път чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път