Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Вписване на промяна на име и/или адрес на заявител/притежател на марка или на ползвателя на географско означение
- Притежателят или заявителят на марка е длъжен да уведомява Патентното ведомство за всяка промяна в името и адреса си в тримесечен срок от извършването й.
- Промяната се вписва в Държавния регистър по искане на притежателя.
Искане за промяна на името и/или адреса на заявителя/притежателя на маркаИскането може да бъде подадено по следните начини:
директно в Патентното ведомство - в Центъра за административно обслужване;
чрез лицензиран пощенски оператор;
чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле;
по електронен път на електронния адрес за кореспонденция на Патентното ведомство;
чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство[*].
Към искането се прилагат следните документи:
документи, удостоверяващи промяната на данните;
пълномощно, когато заявлението се подава чрез пълномощник;
документ за платени такси.
Искането за промяна на името и/или адреса на заявителя/притежателя на марка се подава по образец на ПВ или в свободен текст.
Когато заявката се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата epay.bg.bg или чрез Среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса
Когато заявката е подадена чрез електронна поща или чрез чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле, оригиналът на заявката се предоставя на Патентното ведомство в 3-дневен срок.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Предоставяне на резултата на услугата
Патентно ведомство поддържа Държавния регистър на марките в електронна форма. Проверка за налични вписвания може да бъде извършена чрез системата BPO online.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1.Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50 лв.Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата epay.bg.bg или чрез Среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги. В тези случаи към искането не се прилага документ за платена държавна такса
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път