Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подновяване на регистрацията на марка
- Регистрацията може да бъде подновявана неограничено за следващи периоди от десет години по реда на чл. 65 от ЗМГО
- Регистрацията на марка се подновява по искане на притежателя, придружено с документ за платена такса, ако плащането е по банков път.
- Искането трябва да съдържа регистровия номер на марката и идентификационните данни на притежателя.
- Искането може да се подаде в последната година на срока по чл. 22, ал. 1 от ЗМГО или до шест месеца след изтичането на този срок срещу заплащане на допълнителна такса.
- Патентното ведомство информира притежателя или неговия представител за изтичането на срока на действие на регистрацията най-малко 6 месеца преди това. Ведомството не носи отговорност, ако е обективно възпрепятствано да предостави тази информация.
- Подновяването може да се отнася само за част от стоките или услугите, за които марката е регистрирана, като в искането се посочва за кои стоки или услуги се иска подновяването.
- Резултатът от услугата може да бъде получен по електронен път, по пощата или на гише в звеното за административно обслужване.
Процедура по предоставяне на услугата
Иницииране на услугата
Услугата се предоставя по инициатива на притежателя на марката, който подава искане лично или чрез пълномощник. В случай че притежателят няма постоянен адрес или седалище в Република България, искането се подава чрез пълномощник. Когато искането се подава чрез пълномощник, към него се прилага пълномощно.
Искането може да бъде подадено по следните начини:
директно в Патентното ведомство на специално обособена за това регистратура;
чрез лицензиран пощенски оператор;
чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле;
по електронен път на електронния адрес за кореспонденция на Патентното ведомство;
чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство.
Към искането се прилагат следните документи:
пълномощно, когато заявлението се подава чрез пълномощник;
документ за платени такси.
Когато заявката се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса.
Когато заявката е подадена чрез електронна поща или чрез чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие, оригиналът на заявката се предоставя на Патентното ведомство в 3-дневен срок.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Разглеждане на искането
Услугата се извършва от дирекция „Експертиза и опозиция на марки и географски означения“. Определеният да разгледа искането служител извършва проверка дали са попълнени всички задължителни данни в искането и дали са приложени всички изискуеми документи.
Ако се установи, че има нередовности, включително липсват необходими документи към искането, на заявителя се изпраща уведомление с указание за отрстраняване на нередовностите и 7-дневен срок, в който това може да бъде направено.
Ако искането е редовно или нередовностите са отстранени в срок, действието на регистрацията се продължава. Продължаването на действието се вписва в Държавния регистър на марките. Подновяването действа от деня, следващ датата, на която изтича срокът на предходната регистрация.
Патентно ведомство поддържа Държавния регистър на марките в електронна форма. Проверка за налични вписвания може да бъде извършена чрез системата BPO online.
Искане за подновяване на регистрацията на марка1.Искане (по образец на ПВ или свободен текст); 2. Пълномощно (когато е необходимо); 3.Документ за платена такса за поддържане на действието на регистрацията на марката.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1. Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща такса
1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 300 лв./153.39 EUR (до 3 класа от МКСУ)
а) За всеки следващ клас - по 50.00 лв./25.56 EUR;
1.1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 600 лв./306.78 EUR
а) За всеки следващ клас - по 100 лв./51.13 EUR;
2 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 450 лв./230.08 EUR (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 80.00лв./40.90 EUR
2.1 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 900 лв./460.16 EUR (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 160 лв./81.81 EUR
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път