Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подновяване на регистрацията на марка
- Регистрацията може да бъде подновявана неограничено за следващи периоди от десет години по реда на чл. 65 от ЗМГО
- Регистрацията на марка се подновява по искане на притежателя, придружено с документ за платена такса, ако плащането е по банков път.
- Искането трябва да съдържа регистровия номер на марката и идентификационните данни на притежателя.
- Искането може да се подаде в последната година на срока по чл. 22, ал. 1 от ЗМГО или до шест месеца след изтичането на този срок срещу заплащане на допълнителна такса.
- Патентното ведомство информира притежателя или неговия представител за изтичането на срока на действие на регистрацията най-малко 6 месеца преди това. Ведомството не носи отговорност, ако е обективно възпрепятствано да предостави тази информация.
- Подновяването може да се отнася само за част от стоките или услугите, за които марката е регистрирана, като в искането се посочва за кои стоки или услуги се иска подновяването.
Искане за подновяване на регистрацията на марка1.Искане (по образец на ПВ или свободен текст); 2. Пълномощно (когато е необходимо); 3.Документ за платена такса за поддържане на действието на регистрацията на марката.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1. Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща такса
1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 300 лв. (до 3 класа от МКСУ)
а) За всеки следващ клас - по 50.00 лв.;
1.1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 600 лв.
а) За всеки следващ клас - по 100 лв.;
2 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 450 лв. (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 80.00лв.
2.1 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 900 лв. (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 160 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път