Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правни, финансови и стопански дейности"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г. М. Димитров" № 52-Б, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02 9701 321; Цената на разговор е според тарифния план на клиента
Факс: (02) 873 52 58
Адрес на електронна поща: services@bpo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване: понеделник - петък - 8.30 - 17.00 часа;
Работното време с клиенти в Центъра за административно обслужване е от 8.30 часа до 17.00 часа;
Каса, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа;
Централна патентна библиотека, работа с клиенти: понеделник - петък от 8.30 часа до 17.00 часа.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи
- Искане за подновяване на регистрацията на марка (по образец на ПВ или свободен текст)
- Пълномощно, когато заявлението се подава чрез пълномощник;
- Документ за платени такси.
Когато заявката се подава по електронен път се прилагат сканираните изображения на посочените документи. Когато искането е подадено чрез портала на Патентното ведомство, таксата може да бъде заплатена по електронен път чрез системата ePay. В тези случаи не се прилага документ за платена държавна такса
Когато заявката е подадена чрез електронна поща или чрез чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле или електронно копие, оригиналът на заявката се предоставя на Патентното ведомство в 3-дневен срок.
За подаване чрез портала за електронни административни услуги на Патентното ведомство се изисква подписване на искането с квалифициран електронен подпис.
Заявяване на административната услуга
- Директно в Патентното ведомство, в Центъра за административно обслужване /ЦАО/;
- Чрез лицензиран пощенски оператор;
- Чрез комуникационно средство, предаващо факсимиле;
- По електронен път на електронния адрес за кореспонденция на Патентното ведомство;
- Чрез портала за електронни услуги на Патентното ведомство.
Процедура по предоставяне на услугатаИзвършва се проверка дали са попълнени всички задължителни данни в искането и дали са приложени всички изискуеми документи.
Ако се установи, че има нередовности, включително липсват необходими документи към искането, на заявителя се изпраща уведомление с указание за отрстраняване на нередовностите и се предоставя 7-дневен срок за това.
Когато нередовностите не бъдат отстранени в срок, производството се прекратява. Решението за прекратяване се изпраща на притежателя.
Ако искането е редовно или нередовностите са отстранени в срок, регистрацията се подновява. То се вписва в Държавния регистър на марките. Подновяването действа от деня, следващ датата, на която изтича срокът на предходната регистрация.
Начини на получаване на резултата от услугатаПатентно ведомство изпраща по електронен път на електронна поща или в потребителския профил в Портала за електронни услуги на Патентно ведомство уведомление за подновяване.
Ниво на осигуреност на средствата за електронна идентификация за заявяване на ЕАУНивото на идентификация за услугата в съответствие с чл. 8 от Регламент (ЕС) № 910/2014 г. е "ВИСОКО".
За достъп до тази електронна услуга са необходими:
1. Регистрация с потребителско име и парола;
2. КЕП (квалифициран електронен подпис)
За услугата се заплаща такса
1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 300 лв./153.39 EUR (до 3 класа от МКСУ)
а) За всеки следващ клас - по 50.00 лв./25.56 EUR;
1.1 До изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 600 лв./306.78 EUR
а) За всеки следващ клас - по 100 лв./51.13 EUR;
2 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (търговски марки, марки за услуги и съвместни марки) - 450 лв./230.08 EUR (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 80.00лв./40.90 EUR
2.1 До 6 месеца след изтичане на срока на действие на регистрацията (колективни и сертификатни марки) - 900 лв./460.16 EUR (до 3 класа по МКСУ).
а) За всеки следващ клас - по 160 лв./81.81 EUR
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път