Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 /
Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
2391 Издаване на удостоверения за настойничество и попечителство (учредено по реда на чл. 155 от СК и по право - по чл. 173 от СК)Описание:
До Органа по настойничество и попечителство по последен постоянен адрес на лицето, за което следва да се учреди настойничество или попечителство, се депозира заявление /по образец/. Към заявлението се прилагат всички необходими изброени документи. Когато заявителят е съпруг/ съпруга на запретеното лице или негов родител, не се учредява настойнически съвет, а се прилагат изискванията на чл. 173 от СК за настойничество/ попечителство по право. Тогава не е необходимо да бъдат прилагани декларации за съгласие.
При постъпване на документи, удостоверяващи необходимостта от назначаване настойник/попечител, органът по настойничество и попечителство е длъжен да назначи настойнически съвет или попечител и заместник-попечител в 30 - дневен срок.
Органът по настойничество и попечителство по постоянния адрес на лицето назначава настойник, заместник-настойник и двама съветници измежду близките на малолетния или на поставения под запрещение, които най- добре ще се грижат за неговите интереси и са дали писмено съгласие за това. Те образуват настойнически съвет. Действията на Органа по настойничество и попечителство се обективират в протокол.След съставяне на протокола, се издава удостоверение за настойничество/ попечителство, с което мастойникът/попечителят се лигитимира като такъв, където е необходимо.
След учредяване на настойничество/ попечителство, настойникът/ попечителя е длъжен, съгл. изискванията на чл. 171 от СК , ежегодно, до края на месец февруари, да дава отчет /по образец/ за дейността си пред настойническия съвет и да го представя пред органа по настойничество и попечителство.
Срок на действие на индивидуалния административен акт: до промяна в обстоятелствата
Срок за предоставяне: 30 дни
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Удостоверения по гражданско състояние. (по служебен път);
- Декларация за съгласие за назначаване на настойник / зам.-настойник / съветници / попечител / зам.-попечител;
- Съдебно решение за поставяне под пълно или ограничено запрещение на лицето, за което се изисква удостоверение за настойничество;
- За малолетни и непълнолетни – препис-извлечение от акт за смърт на родител и/или документ, удостоверяващ невъзможността да се упражняват родителски права.
Възможни начини за заявяване:
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Вие може да заявите желанието си издаденият индивидуален административен акт да получите:
- лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване.
- чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да Ви бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка.
- като вътрешна куриерска пратка.
- като международна препоръчана пощенска пратка.
Ниво на осигуреност: високо
Средство на електронна идентификация: КЕП или ПИК на НОИ
Не се заплаща за услугатаНе се дължи такса за административната услуга.