Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2391 Издаване на удостоверения за настойничество и попечителство (учредено по реда на чл. 155 от СК и по право - по чл. 173 от СК)

      Издаване на удостоверения за настойничество и попечителство (учредено по реда на чл. 155 от СК и по право - по чл. 173 от СК)
  • На основание на:
    • Семеен кодекс - чл. 153, и следващи
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Кмет на община
  • Срок за предоставяне:
    • 30 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • до промяна в обстоятелствата
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Кмет на община
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Районен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • ЗАЯВЛЕНИЕ-ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА УЧРЕДЯВАНЕ НА НАСТОЙНИЧЕСТВО/ПОПЕЧИТЕЛСТВО МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ:

      •  лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване;
      •  чрез единен портал за електронни адм. услуги на Държавна агенция„Електронно управление“ с КЕП или ПИК на НОИ на адрес:

      https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/obshtinski%20administratsii/unificirani%20uslugi/2391?mId=351&cP=1&q=2391

      НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:

      • Заявление по образец;
      • Удостоверения по гражданско състояние. (по служебен път);
      • Декларация за съгласие за назначаване на настойник /зам.-настойник/съветници/попечител/ зам.-попечител;
      • Съдебно решение за поставяне под пълно или ограничено запрещение на лицето, за което се изисква удостоверение за настойничество;
      • За малолетни и непълнолетни – препис-извлечение от акт за смърт на родител и/или документ, удостоверяващ невъзможността да се упражняват родителски права.
  • Ограничения и условности:
    • ВИЕ МОЖЕ ДА ЗАЯВИТЕ ЖЕЛАНИЕТО СИ ИЗДАДЕНИЯТ ИНДИВИДУАЛЕН АДМИНИСТРАТИВЕН АКТ ДА ПОЛУЧИТЕ

      • лично или  чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване;   
      • чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че  пощенскитеразходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски  пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.

      Индивидуалният административен акт може да Ви бъде изпратен:

      • като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
      • като вътрешна куриерска пратка;
      • като международна препоръчана пощенска пратка.

      Иидентифицирането на заявителя на електронна услуга става  чрез КЕП или ПИК на НОИ.

      АКО В ПОСОЧЕНИЯ СРОК НЕ ПОЛУЧИТЕ УДОСТОВЕРЕНИЕТО, ВИЕ МОЖЕТЕ ДА ПОДАДЕТЕ СИГНАЛ ДО КМЕТА НА ОБЩИНА ЛУКОВИТ.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 / Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане