Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Специализирана администрация"
Адрес: обл. Шумен, общ. Смядово, гр. Смядово, пл."Княз Борис І" №2, п.к. 9820
Код за междуселищно избиране: 05351
Телефон за връзка: 2033
Адрес на електронна поща: obshtina_smiadovo@abv.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 17:00, Гъвкаво работно време. Звената, които предоставят административни услуги нямат почивка. Администрацията има работно време от 08.00-17.00ч. с почивка на обяд от 12.00-13.00ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Шумен, общ. Смядово, гр. Смядово, пл."Княз Борис І"№2, п.к. 9820
Код за междуселищно избиране: 05351
Телефон за връзка: (05351)05351/2808, 2033
Адрес на електронна поща: obshtina_smiadovo@abv.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 07:30 до 17:00, гГъвкаво работно време. Звената, които предоставят административни услуги нямат почивка. Администрацията има работно време от 08.00-17.00ч. с почивка на обяд от 12.00-13.00ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Съставяне на актове за гражданско състояние на български граждани, които имат съставени актове в чужбинаПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „ГРАО”;
Проверка в регистрите за раждане, граждански брак или смърт и в регистъра за населението.;
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Забележка: Пресъставянето на актовете по гражданско състояние се извършва, както следва:
За раждане – в общината по постоянен адрес на майката, а ако тя не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на бащата.
За сключен граждански брак - в общината по постоянния адрес на съпруга, а ако той не е български гражданин - в общината по постоянния адрес на съпругата.
Актовете за смърт се съставят в общината по последен постоянен адрес на починалото лице.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
10.00 ЛВ.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление за предоставяне на административна услуга;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Легализиран и заверен превод на български език от акта за гражданско състояние, съгласно Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове, съставена в Хага на 5 Октомври 1961(ратифицирана със закон – ДВ, бр. 47 от 2000 г.) ( ДВ, бр. 45 от 2001 г.), Многоезични извлечения от Актове за гражданско състояние, съгласно Конвенцията за издаване на многоезични извлечения от актове за гражданско състояние, подписана във Виена на 8 септември 1976 г.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 10 лв.Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой