Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Гърмен, с. Гърмен, "Първа" №35, п.к. 2960
Код за междуселищно избиране: 07523
Телефон за връзка: 0882 966 770, 20-40, в. 107
Факс: 31-79
Адрес на електронна поща: oba_garmen@abv.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, от понеделник до петък от 08.00 ч. до 17.00 ч. с обедна почивка от 12.00 ч. до 13.00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Подаване на заявлениеНеобходими документи:
1. Декларация по образец за регистрация в търговския регистър с посочване на ЕИК или копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава членка на ЕС
2. Декларация, че лицето не е в производство по ликвидация – за лица, които не са търговци
3. Справка по образец за професионалната и езикова квалификация на персонала. в обекта
4. Копия от документите, удостоверяващи образованието или професионалната квалификация, стаж в туризма и езикова квалификация на управителя на туристическия обект, съгласно изискванията на наредбата по чл.121, ал.5.
5. Формуляр по образец за определяне на категорията
6. Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта
7.Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация, или друг документ, удостоверяващ законността на обекта, при спазване изискванията на Закона за устройство на територията съответно разрешение за ползване на повърхностен воден обект и свидетелство за годност – за заведенията за хранене и развлечения, разположени върху понтони или върху закотвени в близост до брега плавателни съдове
8. Изрично пълномощно – оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник
9. Документ за платена такса за разглеждане на документи за категоризиране, съгласно тарифата по Закона за туризма-служебно
Забележка: За стаи за гости, апартаменти и къщи за гости се прилагат документи по т.5; т. 6; т. 8 и т. 9
Издаване на временно удостоверениеИздаване на временно удостоверение за категоризация на средтвото за подслон и места за настаняване
Проверка за съотвествиеПроверка за съответствие на декларираните данни от постоянно действащата експертна комисия
Издаване на заповедИздаване на заповед за категоризиране на средството за подслон и места за настаняване
Изработване на табела и удостоверениеИзработване на табела и удостоверение от специализирана фирма
Предаване на удостоверението и табелатаПредаване на удостоверението и табелата на заявителя
За услугата се заплаща таксаСпоред броя на стаите, съгласно Тарифата за таксите, които се събират по Закона за туризма:
1. за категоризиране на места за настаняване клас А – хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили:
а) до 30 стаи – 500 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 1200 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 1900 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 2800 лв.;
д) над 500 стаи – 5000 лв.;
2. за категоризиране на места за настаняване клас Б – семейни хотели, хостели, пансиони и почивни станции:
а) до 20 стаи – 200 лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 400 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 940 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 2000 лв.;
д) над 100 стаи – 4000 лв.;
3. за категоризиране на места за настаняване клас Б – стаи за гости, апартаменти за гости, къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) за едно легло – 10 лв. на легло;
б) за паркомясто за автомобил/каравана/кемпер в къмпинг – 10 лв. на брой;
в) за място на палатка в къмпинг – 10 лв. на брой;
Банкова сметка и код за вид плащане:
БАНКА ДСК ЕАД
IBAN:BG70STSA93008490012100
BIC: STSABGSF
КОД ЗА ВИД ПЛАЩАНЕ: 44 80 07-Такси за административни услуги
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път