Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административен"
Адрес: обл. Хасково, общ. Хасково, гр. Хасково, пл. "Общински" № 1, п.к. 6300
Код за междуселищно избиране: 038
Телефон за връзка: (038)603 414
Адрес на електронна поща: delovodstvo@haskovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Центърът за административно обслужване работи без прекъсване.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Административната услуга се предоставя от:Дирекция "Администрация и правно-нормативно обслужване"
За прием на документи и информация за услугата: Център за административно обслужване
Адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1
Тел.: 038/603 414
Работно време: от 08:30 до 17:00 часа без прекъсване.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- заявление (по образец, във връзка с чл. 173, ал.1 от СК) или
- заявление (по образец, във връзка с чл. 173, ал. 2, изр. 2 и ал. 3 от СК)
- декларация (в случаите, когато родители са законни настойници/ попечители);
- копие от съдебно решение;
- други.
Процедура по предоставяне на услугата:- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за административно обслужване или по обявените начини;
- Завеждане в деловодната система;
- Проверка на приложените към заявлението документи за съответствие с нормативните изисквания и за установяване на законосъобразността им;
- Обработване на съдебно решение;
- Изготвяне на подробна справка от Електронен регистър НБД "Население";
- Изпращане на писмо за становище до Социални грижи;
- Изготвяне на Протокол по попечителска или настойническа преписка;
- Проверка на получените документи от органа по настойничество и попечителство. Осъществяване на среща и изготвяне на протокол от изслушване на детето при условията на чл.15 от ЗЗД или на лицето, което поставено под попечителство;
- Подписване на протокол и решение и изготвяне на Удостоверение за настойничество и попечителство;
- Вписване в Регистър за настойничество и попечителство на Община Хасково;
- Получаване на удостоверението;
- Приемане на отчети от настойник или попечител.
Начини на заявяване на услугата:
- на гише в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: гр. Хасково, ПК 6300, пл. „Общински“ № 1;
- на електронна поща със заявление подписано с електронен подпис: delovodstvo@askovo.bg;
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги: www.egov.bg;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване*: https://edelivery.egov.bg/;
*При подаване чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да имате предварителна регистрация.
Средства за електронна идентификацияНиво на осигуреност - високо;
Средство за идентификация – Квалифициран електронен подпис (КЕП)
Начини на получаване на резултата от услугата:
-
Лично или чрез упълномощено лице на гише в Център за административно обслужване;
-
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;