Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 /
Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
2390 Комплектоване и проверка на документи към искане за установяване на българско гражданствоОписание:
Установяване на българско гражданство на дадено лице се извършва по служебен път, като към попълнената молба до Министерство на правосъдието се прилагат и всички налични документи по предварително изготвен списък, касаещи съответния гражданин. Гражданинът, желаещ да му бъде възстановено българското гражданство може да поиска това да стане чрез кмета на община Луковит. По служебен път се прави справка в Регистъра на населението за това дали лицето подало заявлението е родено на територията на община Луковит, данни за родители. Към тези документи се прилагат и всички съществуващи такива , с които да бъде доказано българското гражданство.
Срок на действие на индивидуалния административен акт: 1 година
Срок за предоставяне: 14 работни дни.
Необходими документи: Заявление по образец и:
- официален документ за самоличност /за справка/;
- документ за платена държавна такса към Министерство на правосъдието;
- снимки 2 броя;
- нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник;
- документи по гражданско състояние и гражданска регистрация за лицето от Р България и чужбина.
Възможни начини за заявяване:
- Със заявление на гише в център за административно обслужване
- По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване
Вие може да заявите желанието си издаденият индивидуален административен акт да получите:
- лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване.
- чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да Ви бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка.
- като вътрешна куриерска пратка.
- като международна препоръчана пощенска пратка.
Ниво на осигуреност - високо
Средство на електронна идентификация – КЕП или ПИК на НОИ
Не се заплаща за услугатаВИЕ ТРЯБВА ДА ЗАПЛАТИТЕ по сметка на Министерство на правосъдието:
50.00 лв. - държавна такса за издаване на удостоверение за наличие на българско гражданство по указ, издаден от Министерството на правосъдието, по чл. 39 от Закона за българско гражданство.