Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция " Административно-правно, информационно обслужване и финансово счетоводна дейност""
Адрес: обл. Ловеч, общ. Луковит, гр. Луковит, ул."Възраждане"№73, п.к. 5770
Код за междуселищно избиране: 0697
Телефон за връзка: (0697)5 24 64
Факс: 069752014
Адрес на електронна поща: administration@lukovit.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, обедна почивка от 12:00: до 13:00 /
Центъра за административно обслужване работи без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца - процедура по предоставяне на административната услугаОписание/Процедура по предоставяне на административната услуга:
За доказване на семейното положение, съпруг/а и деца се издава Удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца по образец, съгласно приложение №5 от Наредбата. В удостоверението се вписват семейното положение на лицето, данни за съпруг/а и всички живи и починали деца. При семейно положение неженен/неомъжена”, „разведен/а” или ”вдовец/вдовица” не се вписват данни за съпруг/а. В удостоверението се попълват всички данни, включени в образеца, за лицето, чието семейно положение се удостоверява, за съпруг/а и децата. Датата на раждане на съпруг/а или на децата се вписва само когато същите нямат ЕГН.
Срок на действие на документа или индивидуалния административен акт, който се издава при предоставянето на услугата: 6 месеца
Необходими документи: Искане по образец и:
- документ за самоличност/лична карта за справка/.
Срок за предоставяне: 3 дни.
Резултатът от административната услуга може да бъде получен по един от следните начини:
- лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване.
- чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от Вас точен адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка.
- като вътрешна куриерска пратка.
- като международна препоръчана пощенска пратка.
- по електронен път на електронен адрес
Процедура по предоставяне на административната услуга е съгласно приложената технологична карта.
Ниво на осигуреност: високо
Средство за електронна идентификация: КЕП или ПИК на НОИ
Закон за гражданската регистрация
Наредба №РД-02-20-6/24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 3.50 лв. / 1.79 €
За бърза услуга 5.25 лв. / 2.68 €
За експресна услуга 7.00 лв. / 3.58 €
За издаване и на многоезичното стандартно удостоверение, като неразделна част от удостоверението за семейно положение, съпруг/а и деца, следва да заплатите:
Многоезично стандартно удостоверение:
- 3.50 лв./1.79 € – за обикновена услуга;
- 5.25 лв./2.68 € – за бърза услуга;
- 7.00 лв./3.58 € – за експресна услуга.
Заплаща се фиксирана такса в зависимост от начина на предоставяне на резултат от електронната административна услуга, както следва:
- експресна услуга по електронен път - 6.30 лв./3.23 €
Начин на плащане:
Административни услуги 44 80 07
- чрез системата за електронно плащане (е-плащане - https://pay.egov.bg/)
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път