Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 736 Заверка на документи, издадени от МИИ и/или от ведомствата, на които е правоприемник, от ВРБ към министъра на икономиката и индустрията, подлежащи на легализация и използване в чужбина

      Министерството на външните работи легализира документи и други
      книжа, издадени от централните органи на изпълнителната власт, както и на
      учреждения, подведомствени на отделно министерство или пряко на Министерския съвет, само ако те са заверени от последните.
  • На основание на:
    • Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа (Загл. изм. - ДВ, бр. 96 от 1982 г.) - чл. 3
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • директор дирекция "Административно обслужване и електронно управление"
  • Срок за предоставяне:
    • до 7 дни
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • без срок
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Министър на икономиката и индустрията
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • 14-дневен срок от съобщаването на отказа за заверка на заинтересованото лице.

  • Ограничения и условности:
    • Документите, чиято заверка се иска, се представят на място в Центъра за административно обслужване (ЦАО) на министерството или се изпращат по пощата в оригинал, оригинална заверка на копие от издалия документа орган или оригинална нотариална заверка на копие. Заверените документи не се предоставят по електронен път. При писмено заявление - до директор дирекция "Административно обслужване и електронно управление" свободен текст.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция „Административно обслужване и електронно управление":
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9407001, (02)9407327, (02)9407331
Факс: (02)9872190
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат. В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Нормативна уредба Заплащане