1. Заявител на услугата
· Физическо лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве (без хомеопатия), което е български гражданин или гражданин на държава - членка на Европейския съюз, другите държави от Европейското икономическо пространство и Швейцария, което е психично здраво, не е осъждано за престъпление от общ характер и отговаря на поне едно от следните условия;
- Притежава образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“, „Дентална медицина“ или „Фармация;
- Притежава образователно-квалификационна степен „специалист“ или „бакалавър“ по професионално направление „Здравни грижи“;
- Притежава диплома за завършено средно образование и свидетелство за успешно проведено обучение най-малко от четири семестъра във висше медицинско училище при условия и по ред, определени с наредба на министъра на здравеопазването и министъра на образованието и науката.
· Физическо лице, практикуващо неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве - дейност хомеопатия, което е български гражданин или гражданин на държава-членка на Европейския съюз, другите държави от Европейското икономическо пространство и Швейцария и притежава образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“ и „Дентална медицина“.
Забележка: Лицата, които притежават образователно-квалификационна степен „магистър“ по професионални направления „Медицина“ и „Дентална медицина“ и са регистрирали лечебно заведение или работят в такова, могат да предписват хомеопатични лекарствени продукти без да се регистрират по чл.170 от ЗЗ.
2. Необходими документи
· Заявление за получаване на регистрация за практикуване на неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве (Образец 1793-1);
· Копие от диплома за завършено образование;
· Документ за психично здраве;
· Документ удостоверяващ гражданство;
· Книга за посещенията по образец съгласно Приложение №3 към Наредба №7/1.03.2005 г. (Образец 1793-2) за заверка от РЗИ
· Документ удостоверяващ платена такса.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в Център за административно обслужване (ЦАО) по един от начините описани в т.IV. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата да се осъществява чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
Директорът насочва заявленията към дирекция „Медицински дейности“. В срок от 3 работни дни от подаване на заявлението определеният служител от дирекция „МД“ извършва проверка на изискуемите документи. При наличие на несъответствия или непълноти, заявителят се уведомява писмено за необходимостта от допълване на преписката и се определя 10-дневен срок за отстраняването им.
В 7-дневен срок от подаване на заявлението или от отстраняване на непълнотата, служители на дирекция „Медицински дейности“ и отдел „ПЕК“ при дирекция „Надзор на заразните болести“ извършват проверка за спазване на здравните изисквания в обекта.
В 15-дневен срок от подаване на заявлението или от отстраняване на непълнотата, директорът на РЗИ Шумен издава удостоверение за регистрация, в което се посочват видовете неконвенционални методи, което лицето ще прилага.
След подписване на Заповедта за вписване в регистъра, отговорния служител от дирекция „МД“ вписва лицето в регистъра на лицата, упражняващи неконвенционални методи за благоприятно въздействие върху индивидуалното здраве.
Удостоверението се получава от заявителя по начина, определен в заявлението и в т. ХІV от настоящата процедура.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ - Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая № 3 – Център за административно обслужване (ЦАО), Офис „Административно обслужване“. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол
· Чрез електронната поща на РЗИ-Шумен - rzi-shumen@mh.government.bg
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя)
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор: https://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/11080
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на получаване на резултата от услугата
· На място в РЗИ-Шумен, на адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая 3 - Център за административно обслужване;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба на посочен от заявителя адрес (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· По електронна поща на посочен от заявителя електронен адрес;
· Чрез системата за сигурно електронно връчване.