1. Заявител на услугата:
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
· Уведомление по образец (Бланка № АУ-1552-2020);
· Допълнителни документи в зависимост от нормативните изисквания:
-Документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава (когато дружеството е регистрирано в държава – членка на Европейския съюз, или в държава, страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство);
-Решение по оценка на въздействието на околната среда, издадено по реда на Закона за опазване на околната среда - № .../... (когато се изисква такова);
-Лицензия и/или разрешение от Агенцията за ядрено регулиране, издадено по Закона за безопасно използване на ядрената енергия - № .../... (за обекти с източници на йонизиращи лъчения);
-Свидетелство за регистрация на транспортното средство (за дейности с транспортно/и средство/а).
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
· При откриване на обект с обществено предназначение:
В срок един месец от подаване на уведомлението се извършва проверка в обекта, която има за цел да установи спазването на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето и за наличието на необходимите документи, която се отразява в протокол. В случай на непълнота на документацията и/или несъответствие със здравните изисквания, установени при проверката, се издава предписание за отстраняването им. В 10-дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка в обекта. Ако са изпълнени предписаните мероприятия, обектът се вписва в Регистъра на обектите с обществено предназначение воден от РЗИ – Шумен. При неизпълнени предписани мероприятия директоът на РЗИ – Шумен прави мотивиран отказ за вписване и издава заповед за спиране експлоатацията на обекта като уведомява писмено заявителя.
· При промяна в данните и обстоятелствата, вписани в регистъра:
-Когато промените не се отнасят до извършваната дейност в обекта, настъпилите промени се вписват в Регистъра на обектите с обществено предназначение воден от РЗИ – Шумен;
-Когато настъпилите промени се отнасят до извършваната дейност в обекта, в срок до един месец от уведомлението се извършва проверка за спазване на здравните изисквания, определени с наредбите по чл. 34 от Закона за здравето, и за наличие на документите, посочени в чл. 2, ал. 2, съответно в чл. 3, ал. 3 от Наредба №9. В случай, че не се установят нарушения или несъответствия, промените се вписват в Регистъра на обектите с обществено предназначение воден от РЗИ – Шумен. Ако се констатират нарушения или несъответствия се издава предписание за отстраняването им. В 10-дневен срок от изтичане на срока на предписанието се извършва повторна проверка.
Начин на заявяване на услугата:
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес: https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор:
http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/10920
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма.
Начини на получаване на резултата от услугата
· Резултатът от услугата може да се проследи в Регистъра на обектите с обществено предназначение воден от РЗИ – Шумен, който е общодостъпен на сайта на инспекцията