Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугатаЗаявител на услугата
Лице с квалифициран електронен подпис /КЕП/, упълномощено да ползва електронните услуги, предоставяни от НАП.
Лице, упълномощило друго лице, притежаващо КЕП, да ползва от негово име електронните услуги, предоставяни от НАП.
Срок за заявяване на услугата - по инициатива на лицето
2. Предоставяне на услугата Процесът започва с постъпване на заявление от упълномощено лице за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги, предоставяни от НАП с КЕП или известие от лице-упълномощител за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните административни услуги, предоставяни от НАП с КЕП на упълномощено лице.
В заявлението/известието се посочват конкретните електронни административни услуги, които ще се ползват през интерфейса на информационната система на НАП с КЕП и/или документите, които ще се подават по електронен път, подписани с КЕП, във връзка с изпълнението на законови задължения или реализиране на законови интереси в производствата, развивани пред органи на НАП. Изрично се посочва обхватът на достъпа – пълен или частичен, срокът на упълномощаване и правото на преупълномощаване.
За да бъде предоставен съответният достъп до заявените електронни услуги, в ТД/офис на НАП следва да се представи информация и документи, потвърждаващи правото на упълномощените лица на достъп до заявените услуги - уведомление за упълномощаване, пълномощно, договор за управление и др.
Информацията, включително и актовете за упълномощаване (обикновени или нотариално заверени), могат да бъдат подавани на гише в ТД/офис на НАП както от упълномощителя, така и от упълномощения, от трето лице-приносител, изпращани по пощата или предоставяни по електронен път.
Системата дава възможност да се генерира образец на уведомление за упълномощаване от името на задълженото лице /ОКд-201/ на база данните, съдържащи се в заявлението, с възможност за разпечатване и последващо подписване от упълномощителя.
3. Резултат от предоставяне на услугатаПрието заявление/известие.
Предоставен достъп до заявените електронните услуги.
Начин на получаване на резултата от услугата – по електронен път
Данъчно-осигурителен процесуален кодекс