Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно обслужване и човешки ресурси"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. "Триадица" № 2, п.к. 1051
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8119412 стационарен телефон, платен съгласно тарифата на оператора, който потребителя използва
Факс: (02)988 44 05
Адрес на електронна поща: mlsp@mlsp.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време от 09,00 ч. до 17,30 ч., всеки работен ден, с непрекъсваем режим на обслужване в ЦАО.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи
1.Заявление по образец от заинтересованото предприятие. Заявлението и документите, които се прилагат към него, се подават до министъра на труда и социалната политика или до оправомощено от него длъжностно лице на хартиен носител на адрес: гр. София 1051, ул. „Триадица“ № 2 или в електронна форма чрез:
- официалната интернет страница на МТСП (рубриката „Контакти“, mlsp@mlsp.government.bg и/или e-uslugi@mlsp.government.bg, вкл. подписани с квалифициран електронен подпис) и/или
- системата за сигурно електронно връчване на Държавна агенция „Електронно управление“ и/или
- подаване на заявлението директно в електронния Регистър https://secprod.mlsp.government.bg/index.php?section=HOME&a=16 и/или
- Портал на ДА "Електронно управление"
2. Формуляр, удостоверяващ произведена социална добавена стойност, утвърден с Методика за определяне на социалната добавена стойност;
3. Учредителен договор, устав или друг устройствен документ на предприятието, който включва процедура за прозрачно управление с участие на членовете, работниците или служителите при вземането на решения;
4. Последният годишен финансов отчет с положителен финансов резултат, отчет за последния отчетен период, както и пояснителни сведения за изразходваните средства по видове разходи за регламентираната дейност и връзката им с целите и програмите на организацията;
5. В зависимост от посочената група наети лица в предприятието заявителите подават следните документи:
а) документ, издаден от лицата, при които е проведено лечението или психосоциалната рехабилитация;
б) копие на удостоверение, че лицето е получило закрила по смисъла на Закона за убежището и бежанците;
в) копие на заповед за ползване на услуга като лице - жертва на трафик на хора по смисъла на Закона за борба с трафика на хора;
г) копие на заповед за ползване на услуга като лице - жертва на насилие по смисъла на Закона за защита от домашното насилие;
д) справка за средния списъчен брой на персонала на предприятието по чл. 7, т. 4 от Закона за предприятията на социалната и солидарна икономика.
Заявлението и документите, които се прилагат към него се разглеждат от комисия, която прави предложение до министъра за издаване на заповед за вписване в Регистъра на социалните предприятия. Когато са спазени изискванията за вписване, министърът на труда и социалната политика издава удостоверение на предприятието за вписването в Регистъра на социалните предприятия.
Предприятията, получили удостоверение за вписване в регистъра на социалните предприятия, имат право да добавят към наименованието и правната си форма думите „социално предприятие“, а стоките или услугите, които предоставят, да обозначават с думите „продукт на социално предприятие“.
Предоставяне на услугата
Заявленията се приемат от служител в Центъра за административно обслужване (ЦАО)на МТСП на ул. „Триадица“ № 2. При подаване на място в ЦАО може да се заяви и с протокол за устно заявяване, и/ или по електронен път, регистрират се в деловодно-информационната система на министерството и в същия ден се насочват на дирекция “Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции”. Обработката на документите по постъпилите заявления за издаване на удостоверение за регистрация на социалните предприятия се извършва от дирекция “Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции”, която изготвя проект на заповед за одобрение или проект на заповед, с която се отказва одобрение.
В 14-дневен срок от подаването на заявлението се издава удостоверение на предприятието за вписването му.
В случай на несъответствия и/или непълноти на заявлението или приложените към него документи, заявителят се уведомява писмено да ги отстрани в 14-дневен срок от датата на получаването на уведомлението.
В случаите, когато се налагат допълнителни проучвания и/или съгласувания с други институции, срокът за издаване на удостоверение или за отказ може да бъде удължен, но не повече от 14 дни, за което заявителят се уведомява писмено.
В случай че несъответствията и/или непълнотите не бъдат отстранени в определения срок, министърът на труда и социалната политика или оправомощено от него длъжностно лице издава заповед, с която по искането се постановява отказ. Заявителят се уведомява за направения отказ по реда, определен в чл. 61 от Административнопроцесуалния кодекс.
Резултат от процедурата
Предприятията получават Удостоверение за вписване в Регистъра на социалните предприятия (по начина на заявяване) и имат право да добавят към наименованието и правната си форма думите „социално предприятие“, а стоките или услугите, които предоставят, да обозначават с думите „продукт на социално предприятие“.
Не се заплаща за услугатаУслугата, предоставяне от МТСП е безплатна.