Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 3008 Издаване на електронно свидетелство за съдимост

      Електронното свидетелство за съдимост може да бъде заявено, платено и получено по електронен път от всяко населено място в страната и в чужбина, което е улеснение за българските граждани при невъзможност да заявят, платят и получат свидетелството си за съдимост от българските районни съдилища. Електронно свидетелство за съдимост се предоставя за всички лица, родени като български граждани в страната или в чужбина, без значение дали са осъждани, неосъждани или освобождавани от наказателна отговорност. Електронното свидетелство за съдимост е с по-ниска такса от документа, получаван на гише.
  • На основание на:
    • Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост - чл. 35 а
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Да
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Министър на правосъдието
  • Срок за предоставяне:
    • До 3 дни, след постъпване на държавната такса.
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • Валидността на свидетелството за съдимост е за срок от шест месеца, считано от датата на издаването му.
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • Административен съд
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    • Обжалва се по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването.

      Мълчаливият отказ – в едномесечен срок от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе.

  • Ограничения и условности:
    • Услугата се заявява през Единния портал на органите на изпълнителната власт от сектор „Правосъдие“ или на адрес: https://crr.mjs.bg/ след избор на средство за автентикация (Квалифициран Ел. Подпис КЕП, Мобилен КЕП Борика, Мобилен КЕП Евротръст, ПИК на НАП) през хоризонталната Система за е-автентикация на МЕУ https://eauth.egov.bg/eauth/ssologin. При електронната автентикация е необходимо наличие на ЕГН на заявителя.

      Органът, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата и пред който се обжалва индивидуален административен акт е Административен съд по постоянен адрес или седалище на посочения в акта адресат, съответно адресати. При постоянен адрес или седалище в чужбина – Административен съд – гр. София.

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Електронно правосъдие и регистри"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Аксаков" № 5, п.к. 1040
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02) 9237 355; (02) 9237 379 (стационарни, на цената на един градски разговор), (02) 9237 354; (02)9237 575 (стационарни, на цената на един градски разговор)
Адрес на електронна поща: crstatus@justice.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на ЗАО "Централно бюро съдимост" и ЗАО "Заверки на документи с Апостил" (Електронна поща: Diana.Koleva@justice.government.bg) продължава до приключване на тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа след обявеното работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Нормативна уредба Заплащане