Процедура по предоставяне на административната услуга
1. Заявител на услугата:
· Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
· Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
2. Необходими документи:
При първоначално вписване в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води:
- Заявление по образец (Бланка №АУ-466-2020 Приложение №1);
- Копие на документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
- Копие на документ за собственост, за наем или за ползване на обекта;
- Документ за платена държавна такса.
3. Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Заявяването чрез Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg/Account/Login) изисква регистрацията в Системата и се осъществява чрез персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ или с Квалифициран електронен подпис (КЕП). Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
· При първоначално вписване в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води:
При установяване на нередности на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им. При неотстраняване на нередностите на представените документи се изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в срок до 5 работни дни от изтичане на срока за отстраняването им.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението/от отстраняване на нередовностите постъпилата информация се изпраща в Министерството на здравеопазването за вписване на обекта в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
В 30-дневен срок от вписването в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, комисия определена от директорът на РЗИ – Шумен извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията:
- Комисията издава предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
- Директорът на РЗИ – Шумен, въз основа на становище на комисията, издава заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като компетентният орган писмено е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на директора на РЗИ – Шумен констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
- продължаване или спиране на дейността на обекта;
- възобновяване на дейността на обекта;
- заличаване на регистрацията на обекта.
В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Начин на заявяване на услугата
· На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
· Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
· Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
· Чрез системата за сигурно електронно връчване на адрес:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
· Ниво на предоставяне на услугата: 3
· Интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/466
- При заявяване на място, по електронна поща или чрез лицензиран пощенски оператор:
http://iisda.government.bg/adm_services/services/service_provision/9786
- При заявяване чрез системата за сигурно електронно връчване:
https://edelivery.egov.bg/Account/Login?returnUrl=%2FProfile
· Интернет адрес за служебно заявяване: rzi-shumen@mh.government.bg
· Вид на услугата (първична или комплексна): първична
· Средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: няма
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. „Освобождение” №1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Начини на получаване на резултата от услугата
Резултатът от услугата може да се проследи в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води воден от МЗ.