Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Шумен, общ. Шумен, гр. Шумен,
Код за междуселищно избиране: 054
Телефон за връзка: 054 800 203 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор), 0898271032 (таксува се като обаждане към мобилна мрежа по тарифата на съответния оператор)
Адрес на електронна поща: rzi-shumen@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО от 8.30 до 17.00 часа без прекъсване, в сградата на РЗИ-Шумен, ет.1, стая 3
Процедура по предоставяне на административната услугаЗаявител на услугата:
• Физическо лице, в т.ч: упълномощен негов представител;
• Юридическо лица, в т.ч: упълномощен негов представител.
Необходими документи:
При първоначално вписване в Регистъра на обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води:
• Заявление по образец (Бланка №АУ-466-2025 Приложение №1);
• Копие на документ за въвеждане в експлоатация по чл. 177 от Закона за устройство на територията;
• Копие на документ за собственост, за наем или за ползване на обекта;
• Документ за платена държавна такса
Резултат от процедурата:
Вписване в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
Вътрешен ход на процедурата
Документите се подават в ЦАО по един от начините описани в т. VI. Всички подадени заявления се завеждат в автоматизираната информационна система за документооборот от служителите на ЦАО.
От дирекция АПФСО заявлението се предава на Директора на РЗИ, който го резолира до директор Д ОЗ. Следва резолюция до началник отдел ДЗК и последваща до изпълнител.
При установяване на нередности на представените документи в срок от 5 работни дни от подаване на заявлението се уведомява заявителя и се определя срок за отстраняването им. При неотстраняване на нередностите на представените документи се изготвя заповед за пълен или частичен отказ за регистрация в срок до 5 работни дни от изтичане на срока за отстраняването им.
В срок до 5 работни дни от подаване на заявлението/от отстраняване на нередовностите постъпилата информация се изпраща в Министерството на здравеопазването за вписване на обекта в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води.
В 30-дневен срок от вписването в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води, комисия определена от директорът на РЗИ – Шумен извършва проверка на място за съответствието на обекта с нормативните изисквания.
При констатиране на несъответствие с нормативните изисквания при проверката на място, в зависимост от тежестта на нарушенията:
-Комисията издава предписание и определя срок за привеждане в съответствие, който не може да бъде по-кратък от 10 работни дни и по-дълъг от три месеца от датата на връчване на предписанието, или
-Директорът на РЗИ – Шумен, въз основа на становище на комисията, издава заповед за спиране дейността на обекта – при възникнала непосредствена и голяма опасност за здравето на хората.
След като компетентният орган писмено е информиран от бизнес оператора за отстраняване на несъответствието, в срок до три работни дни от извършването на проверката за изпълнение на предписанието или при установяване на съответствие по време на извършената проверка, комисията представя на директора на РЗИ – Шумен констативен протокол за степента на съответствие на обекта с нормативните изисквания, съдържащ становище за:
?продължаване или спиране на дейността на обекта;
?възобновяване на дейността на обекта;
?заличаване на регистрацията на обекта.
В 5 дневен срок от получаване на протокола от извършената проверка директорът на РЗИ издава заповед за спиране на дейността, за възобновяване на дейността или за заличаване на регистрацията на обекта. Заповедта се съобщава и може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Обжалването на заповедта не спира изпълнението й.
Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на услугата
• Бланка № АУ-466-2025 Приложение №1 Заявление за вписване в регистъра на обект за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води;
Начин на заявяване на услугата
• На място – в РЗИ – Шумен, адрес: гр. Шумен, пл. Освобождение №1, стая №3 – Център за административно обслужване. Услугата може да бъде заявена писмено или в устна форма, за което служител в ЦАО съставя протокол;
• Чрез електронната поща на РЗИ – Шумен – rzi-shumen@mh.government.bg;
• Чрез лицензиран пощенски оператор/куриерска служба – на адрес: 9700 гр. Шумен, пл. Освобождение №1 (разходите за доставка са за сметка на заявителя);
• По електронен път – съгласно посоченото в т. VІІ
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
В РЗИ - Шумен може да се използва квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КЕП), като средство за електронна идентификация съгласно чл. 3, т. 12 от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 910/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 23 юли 2014 година.
а) нивото на предоставяне на услугата - ниво 4;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване -
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/spetsializirani+teritorialni+administratsii/regionalna+zdravna+inspektsia/unificirani+uslugi/466
в) интернет адрес за служебно заявяване – чрез единния портал за достъп до електронни административни услуги на адрес http://egov.bg/;
г) вид на услугата – първична.
Начини на получаване на резултата от услугата
Резултатът от услугата може да се проследи в Регистъра на бизнес операторите и обектите за производство на бутилирани натурални минерални, изворни и трапезни води воден от МЗ.
Регламент (ЕО) № 852/2004 на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 година относно хигиената на храните
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30.00 лв. / 15.34 €Такса 30.00 лв./ 15.34 €; Основание за определяне на таксата - чл.17б от тарифата за таксите по Закона за здравето.
За дубликат или копие на вече издаден документ се заплаща такса в размер на 6.00 лв./ 3.07 €, съгласно чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начини на плащане:
· В брой, на отговорен касиер в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, пл. Освобождение № 1, ет. 1, ст. 8;
· На ПОС терминал в звеното за административно обслужване на РЗИ – Шумен – гр. Шумен, ет. 1, ст. 8;
· С банков превод, включително банкови такси за сметка на заявителя;
· Чрез куриер с наложен падеж за сметка на заявителя, включително таксите на куриера.
БАНКОВА СМЕТКА на РЗИ – Шумен:
Банка: ОББ клон Шумен
IBAN: BG46 UBBS 80023110735110
BIC: UBBSBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път