Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Приемане на заявлениеКогато собственикът на имот няма документ и писмени доказателства за правото си на собственост или ако те не са достатъчни, нотариусът извършва обстоятелствена проверка за придобиване на собствеността по давност чрез разпит на трима свидетели, посочени от кмета на общината или кметството, в чийто район се намира недвижимият имот. Кметът на общината удостоверява и дали имота е общинска собственост
Заявление за обстоятелствена проверка за признаване право на собственост, адресирано до кмета на община Златарица се подава лично от заинтересованото лице в „Центъра за административно обслужване“ на община Златарица или от упълномощено лице, след представяне на необходимото за целта нотариално заверено пълномощно.
Необходими документи:
- Заявление по образец;
- Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно;
- Платена такса за административната услуга
- молба-декларация във връзка с признаване право на собственост върху недвижим имот - 2 бр.
- скица на имота;
- удостоверение за данъчна оценка - при необходимост;
- удостоверение за наследници - при необходимост
Заявление по образец се подава от заявителя или от упълномощено лице в Център за административно обслужване в Община Златарица, регистрира се в деловодната система и заедно в приложените документи са насочва за обработка.
Заплащане на услугатаНачин на плащане:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване в брой е чрез постерминал;
• По банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 01
Заверка от отдел "Местни приходи"След заплащане на таксата заявлението с приложените документи се насочва към служител от отдел "Местни приходи и ГРАО", който извършва проверка и отразява в молба - декларацията дали имота е деклариран.
заверка от служител ТСУСлед това се извършва проверка от служител ТСУ и се отразява в молба-декларацията регистриран ли е собственик на имота в разписните листи за съответното населено място.
Заверка от служител "Общинска собственост"Последната проверка е от служител "Общинска собственост", който извършва отразява в молба-декларацията наличие/липса на акт за общинска собственост на имота, предмет на обстоятелствената проверка.
Предоставяне на услугатаЗаявителят/упълномощено лице получава 1 бр. заверена молба-декларация с приложените към нея документи от Центъра за административно обслужване.
Услугата не се предоставя по електронен път.
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 50.00 лв. / 25.56 €Таксата е в размер на 50.00 лв./25.56 евро
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта