Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Гражданско състояние и гражданска регистрация"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, ул. "Първи май" № 18
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233 вътр.111
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч - 12.00ч; 13.00ч - 17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Бургас, общ. Руен, с. Руен, с. Руен, ул.Първи май № 18, п.к. 8540
Код за междуселищно избиране: 05944
Телефон за връзка: (05944)6233, 6300
Факс: (05944)6476
Адрес на електронна поща: ruen@ruen.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, 8.00ч - 17.00ч
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявяване нва услугата и документиЗа прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Информационен център и административно обслужване
Адрес: област Бургас, община Руен, с. Руен, п.к. 8540, ул.“Първи май“ № 18;
Е - адрес: http://obstinaruen.com/;
obshtinaruen@mail.bg;
05944 6233;
Факс: 05944 6476;
Работно време: от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване.
Информация за предоставяните от община Руен услуги може да бъде получена и на:
05944 6388 – Дирекция „Административно и информационно обслужване”
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Подадено заявление за постоянен адрес или адресна карта за настоящ адрес.
Документи по гражданско състояние (раждане, граждански брак, развод, смърт – за лицето и членовете на семейството).
Удостоверение за придобиване (възстановяване) на българско гражданство, издадено от Министерство на правосъдието.
Удостоверение (Разрешение) от Министерство на правосъдието за получаване на статут на бежанец или хуманитарен статут, или на които е предоставено убежище в РБ.
Разрешение (Удостоверение) от Министерство на правосъдието за дългосрочно или постоянно пребиваване в Република България.
процедура по предоставянеПроцедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Информационен център и административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Отдел „Гражданско състояние и гражданска регистрация”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Издаване на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт от Информационен център и административно обслужване по избран от заявителя начин.
предоставяне на документаНачини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Информационен център и административно обслужване.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
идентификация на ЕАУНиво на сигурност – високо
Средство за идентификация - КЕП
Закон за гражданската регистрация