Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Контрол"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Аксаков" 31
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)98593801
Факс: (02)9864810
Адрес на електронна поща: td_sofia_grad@ro22.nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Пет дневна работна седмица
Дирекция "Контрол"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул. “Княз Дондуков” № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 0700 18 700
Факс: (02) 9859 3099
Адрес на електронна поща: infocenter@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Ненормирано работно време
1. Заявяване на услугатаЗаявители на услугата са командвания/щабове на Организацията на Северноатлантическия договор и въоръжени сили на други държави, които са страни по Северноатлантическия договор със седалище в страната, получатели на стоки или услуги.
Срок за заявяване на услугата – по инициатива на лицето
Услугата се заявява на гише в звено за административно обслужване/деловодство в териториална дирекция на Националната агенция за приходите София /ТД на НАП София/, или на имейл td_sofia_grad@ro22.nra.bg
Удостоверението за потвърждение приложение II към чл. 51 от Регламент за изпълнение (ЕС) 2022/432/ се подава от получателя на стоката или услугата в два екземпляра - един за лицето и един за Националната агенция за приходите /НАП/. Към удостоверението се прилагат договор, както и формуляр за поръчка, проформа, оферта или друг документ, свързан с доставката.
За доставки с периодично или непрекъснато изпълнение – за периода на действие на договора се подава искане свободен текст.
2. Предоставяне на услугата
Удостоверението за потвърждение приложение II към чл. 51 от Регламент за изпълнение (ЕС) 2022/432/ се подава от получателя на стоката или услугата в два екземпляра - един за лицето и един за Националната агенция за приходите /НАП/. Към удостоверението се прилагат договор, както и формуляр за поръчка, проформа, оферта или друг документ, свързан с доставката.
За доставки с периодично или непрекъснато изпълнение – за периода на действие на договора се подава искане свободен текст.
Приетите документи се проверяват от орган по приходите, издава се входящ номер на удостоверението и се представят за подпис на директора на ТД на НАП София.
ТД на НАП София освобождава:
· институциите на Европейския съюз от потвърждаване на удостоверението, когато доставяните стоки и услуги са предназначени за официално ползване;
· лицата по чл. 173, ал. 6, т. 1, букви "а", "б" и "д" от ЗДДС от потвърждаване на удостоверението, когато доставяните стоки и услуги, предназначени за официално ползване, са с място на изпълнение в друга държава членка.
Освобождаването се извършва с решение за отмяна на задължението за потвърждаване за период две години.
ТД на НАП София води регистър на потвърдените удостоверения за освобождаване от ДДС и/или акциз, както и регистър за освобождаванията.
3. Резултат от предоставяне на услугата· потвърждение за освобождаване от задължение за заплащане на данък /по ал. 3 на чл.110 от ППЗДДС/;
· решение за отмяна на задължението за потвърждаване за освобождаването по ал. 5 на чл.110 от ППЗДДС;
· мотивиран отказ за потвърждаване.
Начин на получаване на резултата от услугата
- на място в ТД на НАП София
- чрез лицензиран пощенски оператор;
Закон за данък върху добавената стойност
Правилник за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност
Не се заплаща за услугатаСъгласно разпоредбите на чл.3, ал.3 от ЗНАП, агенцията не събира такса.