Заявяване и изпълнение на услугата:
Дирекция „Обща администрация”
Главен експерт „Общинска собственост”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2105 УСТАНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИ НУЖДИ - КАРТОКЕТИРАНЕ И ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 45а, ал. 1 от Закона за общинската собственост;
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:Главен експерт „Общинска собственост”
4.Информация за центъра за административно обслужване:
адрес:община Каспичан, гр.Каспичан, ул."Мадарски конник"№91
работно време:от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване
електронен адрес:www.kaspichan.org
телефон за връзка:05327 / 96-69 - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „Общинска собственост”;
Кметът на общината назначава със заповед комисия за картотекиране на нуждаещите сe граждани; Председателят на комисията е заместник кмет. В комисията се включват служители от общинска администрация (технически специалисти, юристи, социални работници и др.) и членове на общинския съвет;
Комисията разглежда подадените молби в двумесечен срок и взема решение, с което картотекира и определя степента на жилищната нужда на отделните семейства (лица) по групи и подгрупи или отказва включване на гражданите в картотеката.
Решението на комисията се оформя в протокол /по образец/, в който се посочват мотивите и правното основание за включване или отказ за включване в картотеката;
Настаняването се извършва със заповед на Кмета на общината и се сключва писмен договор за наем;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
5 /пет/ лева – 60 дни
По електронен път-обикновена услуга-4,50лв.
Необходими документи за предоставяне на услуга:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Документ, удостоверяващ доходите на семейството за последните 12 месеца, преди подаване на молбата;
Документ от Бюрото по труда - Каспичан - за регистрация като безработен;
Документ от Районно управление “Социално осигуряване” (РУСО) на Националния осигурителен институт (НОИ) - за получаване на пенсия или друг документ, удостоверяващ размер на доходите;
Документ от Дирекция ”Социално подпомагане” – Каспичан – за това, че лицето получава целогодишно помощи за изисквания период по Закона за социалното подпомагане (ЗСП) и Правилника за неговото приложение (ППЗСП), както и други документи, доказващи социално затрудненото положение;
Документ от Трудово експертна лекарска комисия (ТЕЛК) - за определяне степента на нетрудоспособност, заверен и валиден към датата на подаване на молбата;
Удостоверение от отдел “МДТ” към Община по постоянен, настоящ адрес и по месторождение за притежаваните недвижими имоти, ако регистрацията и месторождението не са в Община Каспичан /По служебен път/;
Удостоверение по постоянен и настоящ адрес и месторождение от Агенция по вписванията за извършени разпоредителни сделки.
Нотариално заверен действащ договор за наем за срок не по-малко от 2 години, преди подаване на молбата -/за лицата незаемащи жилищна площ или ползващи по настоящ адрес не по-малко от две години за жилища нежилищни помещения, като бараки, мази (изби), сутерени, тавански помещения, второстепенни постройки и др./
Нотариално заверена декларация по образец за семейно и имотно състояние;
Декларация за съгласие за разкриване на данъчна информация и лични данни;
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.kaspichan.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - auslugi@kaspichan.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Включване в списъка на нуждаещите се от жилище или отказ лицето да бъде включено в списъка.
Подаване на документи - до 31 януари;
Разглеждане на документи от комисия- два месеца;
Обявяване на проект на годишен списък на гражданите, които ще бъдат настанени под наем – до 01 февруари. / В 14- дневен срок от обявяването гражданите могат да оправят възражения до Кмета на общината/.
Утвърждаване на окончателен списък на гражданите, които ще бъдат настанени под наем – в едномесечен срок след разглеждане на постъпилите възражения.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
5 /пет/ лева – 60 дни
По електронен път-обикновена услуга-4,50лв.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
BIC: FINVBGSF
IBAN: BG86FINV91508416831071
БАНКА: „Първа инвестиционна банка“ АД
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване
Чрез единен портал за електронни административни услуги
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Каспичан.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: auslugi@kaspichan.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;