Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаПодаване на заявление по образец, лична карта за справка /пълномощно в случаите на подаване на заявлението от друго лице/.
Заинтересуваното лице подава молбата и необходимите документите чрез общината по постоянния му адрес или чрез общината по местожителство или постоянен адрес преди напускане на страната.
Справка от регистрите В общината се прави справка по регистрите за гражданското състояние на съответната община или кметство относно гражданството на лицето, която се прилага към документите.
Изпращане на документите в Министрество на правосъдиетоОкомплектованите документи се изпращат служебно в Министрество на правосъдието с придружително писмо.
Получаване на отговор в общината от Министерство на правосъдиетоМинистерството на правосъдието издава удостоверение за гражданство, в което се посочва дали лицето е или не е български гражданин съгласно регистрите, които се водят в министерството. То се изпраща служебно в общината с придружително писмо. Удостоверението има срок на валидност 1 година от издаването му.
Предоставяне на документа на заявителяПредоставяне на документа получен от Министерството на правосъдието на заявителя на гише или по друг начин, посочен от заявителя
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999 г. (обн., ДВ, бр. 19 от 2.03.1999 г.) за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство