Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обща администрация"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Златарица, гр. Златарица, ул. "Ст. Попстоянов" № 22, п.к. 5090
Код за междуселищно избиране: 0615
Телефон за връзка: (0615)3 54 20
Адрес на електронна поща: obshtina@zlataritsa.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Център за административно обслужване е с непрекъснато работно време.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаДопустим заявител:
Многоезични извлечения от актове по гражданско състояние за събитията раждане, граждански брак и смърт се издават за актове съставени на територията на Община Златарица. Многоезичните извлечения се издават само в административния център на общината.
Многоезичните извлечения от актовете за раждане, граждански брак и смърт се издават на:
1. лицето, за което се отнася актът за раждане, на неговите родители/законните му представители;
2. страните по акта за сключен граждански брак;
3. наследниците на починалото лице от акта за смърт.
Горецитираните документи може да се издават и на трети лица, изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно, или по реда на Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс. Документите може да се издават и изпращат при служебно писмено поискване от община или държавен орган, когато това е свързано с административното обслужване на лицата, вписани в акта.
Необходими документи:
Заявителя подава:
-заявление за издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние,
предоставяне на лична карта за справка /пълномощно или удостоверение от съда - в случаите на заявление подадено от друго лице/
Начин на заявяване:
Заявлението по образец с необходимите документи може да заявите чрез:
- Единен портал за достъп до електронни административни услуги на адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2000
- Системата за сигурно електронно връчване с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
- На e-mail: obshtina@zlataritsa.bg;
- Чрез лицензиран пощенски оператор.
*Заявление подадено по електронен път следва да бъде подписано от заявителя с квалифициран електронен подпис (КЕП)
Заплащане на услугатаТаксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
• На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване;
• По електронен път чрез Портал за електронни плащания на Държавна агенция „Електронно управление“ на адрес: https://pay.egov.bg/;
• По банкова сметка.
Изпълнение на услугатаПроцедура по предоставяне на услугата:
Заявлението се регистрира в деловодната система и се изпраща в ГРАО.
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението и семейния регистър;
Издаване на многоезичното извлечение от акта за гражданско състояние;
Получаване на документите от Центъра за административно обслужване или по избран от заявителя начин.
Услугата по електронен път може да заявите:
През Единния портал за достъп до електронни административни услуги
Вход в Моето пространство (eGov.bg).
Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg).
Средства за електронна идентификация:
* Ниво на осигуреност - високо;
* Средство за идентификация - КЕП;
Преди да започнете електронно заявяване:
Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
лично от звеното за административно обслужване;
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Предоставяне на документите на заявителя Вие може да заявите издаденият индивидуален административен акт да получите:
- Лично от Центъра за административно обслужване;
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като декларирате, че пощенските разходи са за Ваша сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и сте съгласни документите да бъдат пренасяни от оператора за служебни цели. Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
· като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
· като вътрешна куриерска пратка;
· като международна препоръчана пощенска пратка.
- По електронен път.
Конвенция за издаване на многоезични извлечения от актове за гражданско състояние, подписана на 8 септември 1976 г. във Виена
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 5.00 лв. / 2.56 €
За бърза услуга 10.00 лв. / 5.11 €
Таксата може да се заплати по банкова сметка:
IBAN: BG81CECB9790 8459 473000
BIC: CECBBGSF
Банка: ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА
Код за плащане: 44 80 07
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път