Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно, информационно и материално-техническо обслужване"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Асеновград, гр. Асеновград, площад "Николай Хайтов" №9, п.к. 4230
Код за междуселищно избиране: 0331
Телефон за връзка: (0331)20215 - деловодство, (0331)20297;20336 - техническо деловодство, (0331)20226 - началник на отдел
Адрес на електронна поща: m.filipova@asenovgrad.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, административното обслужване в Информационен център е без прекъсване
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаЗаявителят подава заявление с придружаващите документи за услугата и администрацията го преглежда за допустимост.
Необходими документи за стартиране на процедурата
- Заявление по образец ИИСДА 2127 до кмета на Община Асеновград Заявление;
- Документ за самоличност на лицето и подаващия документи /за справка/;
- Удостоверение за настойничество или попечителство /документ за настаняване на детето по реда на чл. 26 от Закона за закрила на детето, както и при настойник или попечител/ пълномощно (ако е приложимо) -(копие и оригинал за справка);
- Разпореждане на длъжностното лице от териториалното поделение на НОИ, с което се отказва отпускането на пенсия. Когато няма постановено такова разпореждане, лицето представя документи, установяващи липса на основание за отпускане на друг вид пенсия, или декларация, че няма достатъчно положен осигурителен стаж;
- Удостоверение за раждане на детето (копие и оригинал за справка);
- Препис-извлечение от акт за смърт на починалия родител (копие и оригинал за справка);
- Удостоверение за наследници на починалия родител (оригинал);
- Декларация по образец за семейно положение и за годишния доход на член от семейството, включително от друга държава, за 12 месеца преди датата на подаване на заявлението в общината и документите, удостоверяващи този доход; при определяне на дохода се ползват и данните по чл. 5, ал. 4, т. 1 КСО (не е приложимо за деца, настанени по реда на чл. 26 от Закона за закрила на детето, както и при настойник или попечител);
- Декларация по образец от лицето, че получава/не получава пенсия, изплащана от друга държава;
- Документ, удостоверяващ статута на лицето на учащ (ако е навършило 18-годишна възраст);
- За многодетните майки - документ от общината, че са родили и отгледали 5 и повече деца до 18-годишната им възраст, че не са били лишавани или ограничавани родителските им права и че децата не са били настанявани в държавни заведения за отглеждане за срок, по-голям от една година, освен по здравословни причини;
- За лицата, полагали грижи в продължение на повече от 10 години за хора с увреждания (членове на техните семейства) - решение на ТЕЛК (НЕЛК), удостоверяващо, че болният за целия 10-годишен период е бил с трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане над 90 на сто, който постоянно се е нуждаел от чужда помощ;
- За лицата по ал. 2, т. 2 и 3 от Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж - документ за придобит действителен осигурителен стаж не по-малко от 3 години;
Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.
Декларация за семейно и имотно състояние
Заявление за заявяване на услугата /по образец/
Удостоверение за декларирани данни
Удостоверение за наследници
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж